شناسهٔ خبر: 17261425 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در شهرک اکباتان/ سوختگی یک پیرمرد

71431

یک واحد مسکونی در شهرک اکباتان تهران به علت واژگونی گاز پیک‌نیکی، طعمه حریق شد.

صاحب‌خبر -

یک واحد مسکونی در شهرک اکباتان تهران به علت واژگونی گاز پیک‌نیکی، طعمه حریق شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در تشریح جزئیات این خبر گفت: سامانه 125 از طریق تماس‌های مردمی در ساعت 9:50 صبح یکشنبه از وقوع یک مورد آتش‌سوزی در یکی از واحدهای مسکونی واقع در فاز 1 شهرک اکباتان مطلع شده و پس از آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های 34 و 98 به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی ایستگاه 59 از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که یک واحد مسکونی حدود 140 متری در طبقه سوم یکی از مجتمع‌های پنج طبقه این شهرک دچار حریق شده و سه پیرمرد نیز در شعله‌های آتش محبوس شده‌اند.

ملکی با اشاره به خروج دو تن از افراد حاضر در ساختمان از میان شعله‌های آتش، اظهار کرد: یک پیرمرد در ساختمان محبوس شده بود که عوامل آتش‌نشانی در مرحله نخست اقدامات خود برای نجات وی را آغاز کرده و این پیرمرد را از ساختمان خارج کرده‌اند.

به گفته وی، این پیرمرد از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شده بود که توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌سوزی در این واحد مسکونی از اتاق خواب شروع شده و در حال سرایت به دیگر نقاط ساختمان بود، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان پس از قطع برق و گاز این واحد مسکونی عملیات اطفای حریق را آغاز کرده و پس از مدتی از سرایت آتش به دیگر واحدها جلوگیری کرده و آن را به طور کامل اطفاء کردند.

وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در ساعت 10:42 روز یکشنبه به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: علت این حادثه، واژگون‌شدن گاز پیک‌نیکی روشن و سرایت شعله‌های آتش به اطراف اعلام شد.

انتهای پیام