شناسهٔ خبر: 16324330 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

عصر امروز

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی از محور بیرجند قاین بازدید کرد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران مسئوول، از محور بیرجند قاین بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی عصر امروز به همراه فرماندار بیرجند و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید از باند دوم محور بیرجند_قاین اظهار داشت: دو بانده شدن این محور از سال 1393 آغاز شده است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: این محور به جاده مرگ شهرت دارد و از وزارت راه و شهرسازی خواست تا رسیدگی‌های لازم را به طور کامل انجام دهد، تا مسافران مشهد مقدس با آسودگی خیال بیشتری در این جاده تردد کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌ها برای موفقیت هر چه بیشتر و تسریع در روند حل مشکلات مردم شایسته است که به نمایندگان استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید اظهار داشت: محور بیرجند_قاین و گناباد 180 کیلومتر است که 100 کیلومتر از آن دو بانده است و 80 کیلومتر آن باقی مانده است که سه پیمانکار برای اتمام این اقدام مشغول به فعالیت هستند.

مهدی جعفری افزود: میزان 900 میلیارد ریال تاکنون برای این مبحث، از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است و تاکنون هفت کیلومتر این مسیر، زیر بار ترافیک رفته است و تا پایان سال جاری 20 کیلومتر آن در سه قطعه زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: میزان 500 میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران استان در سال گذشته پرداخت شده است و مبلغ 240 میلیارد ریال در طرح مشترک با خراسان رضوی به پیمانکاران پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت: در دولت‌های نهم و دهم اقدامات بیشتری در خراسان رضوی نسبت به خراسان جنوبی انجام شده است و در جاده‌های صعب‌العبور این استان اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

جعفری افزود: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید و با توجه به خواسته‌های پی‌در پی مردم در این خصوص، تاکنون در مسیر بیرجند به قاین 20 کیلومتر دو بانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که این طرح بین دو استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی مشترک است، امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس اعتبار مورد نیاز این طرح،در بودجه سال 1396 و 1397 بیشتر شود.

انتهای پیام/2248/ذ30