شناسهٔ خبر: 15068488 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

فرهنگ سازی، آموزش و جذب مشارکت های مردمی رسالت ستاد اربعین حسینی است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: رسالت ستاد اربعین حسینی ‌ و مهمترین اصل مسئله فرهنگ سازی، آموزش و جذب مشارکت های مردمی است که برنامه ریزی ها نیز در این اساس صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل امروز (13 شهریور) در جلسه ستاد اربعین حسینی در سالن شیخ صفی استانداری گفت: زائرین کشور جمهوری آذربایجان در ایام اربعین حسینی برای تشریف به کربلای معلی از استان اردبیل عبور می کنند باید برنامه ریزی اصولی در استقبال قابل شایسته ای در حد استان از آنها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته 13 گانه برای ساماندهی و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی از چند ماه پیش تشکیل شده است، تصریح کرد: تجارب سال گذشته و امکانات تجهیز شده امسال راه را بر مجریان هموارتر کرده است.

 

هوشیار با تاکید بر اینکه موکب استان اردبیل در دیوانیه عراق مستقر خواهد بود، افزود: رسالت ستاد اربعین حسینی و مهمترین اصل مسئله فرهنگ سازی، آموزش و جذب مشارکت های مردمی است که برنامه ریزی ها نیز در این اساس صورت می گیرد.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که تغذیه، بهداشت و تامین اسکان مهمترین محور فعالیت موکب خواهد بود، اظهار داشت: نذورات خیرین و مشارکت های مردمی نیز در این موکب در اختیار زائیرین قرار می گیرد و هماهنگی برای جذب مشارکت های مردمی نیز صورت گرفته است.

 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل با یادآوری این مطلب که فرمانداران شهرستان ها در فضا سازی محیطی همت بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند، خاطر نشان کرد: تبیین اهداف و برنامه های این راهپیمایی عظیم در شهرستان ها و فرهنگ سازی از رسالت های مهم دستگاه های اجرایی است.