شناسهٔ خبر: 11345386 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

استقبال مردم همدان از شعب اخذ رای بی نظیر است

همدان - ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان همدان بابیان اینکه تاکنون شمار رای دهندگان در سراسر استان همدان به حدود 550 هزار نفر رسیده است گفت: استقبال مردم از حضور در شعب اخذ رای بی نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدابراهیم الهی تبار عصر جمعه در بازدید از شعب اخذ رای در شهرستان ملایر افزود: در روند برگزاری انتخابات در استان همدان مشکلی وجود ندارد و استقبال مردم در لحظه لحظه زمان انتخابات بی نظیر است.
وی اظهار کرد: از ابتدای امروز تمام شعب اخذ رای در استان همدان فعال بود و پیش بینی می کنیم بتوانیم مشارکت خوبی را از سوی مردم استان همدان رقم بزنیم.
وی ادامه داد: در سطح حوزه انتخابیه شهرستان ملایر نیز روند انتخابات به خوبی پیش می رود و هیچ مشکلی وجود ندارد و شاهد حضور پرشور و باشکوهی از مردم هستیم.
الهی تبار بیان کرد: در بازدید از چندین شعب اخذ رای در این شهرستان استقبال و حضور مردم ملایر بسیار خوب است و نظم و ترتیب خاصی در حوزه های اخذ رای این شهرستان حاکم است.
وی با تقدیر از تلاش های فرماندار ویژه ملایر، هیات های اجرایی و نظارت و اعضای شعب این شهرستان گفت: 192 شعبه اخذ رای در این شهرستان از ساعات اولیه صبح کار رای گیری را انجام می دهند و حضور در همه نقاط ملایر پرشور است.
الهی تبار درباره انجام تخلفات از سوی طرافداران برخی کاندیداها بیان کرد: تخلفاتی که اتفاق می افتد به هیات اجرایی منعکس می شود و 24 ساعت بعد از اعلام نتیجه اولیه انتخابات، تمام شکایت ها و گزارش های رسیده بررسی می شود.
وی ادامه داد: هیات اجرایی یک هفته فرصت دارد به این گزارش ها رسیدگی و تصمیم های خود را برای هیات نظارت استان، هیات مرکزی نظارت و نهایت شورای نگهبان ارسال کند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان همچنین اظهار کرد: خرید و فروش رای یکی از مصداق های مجرمانه قانون انتخابات است و جرم محسوب می شود و اگر این جرم ثابت شود، بدون تردید ضابطان امر و دستگاه های قضایی با آن برخورد می کنند.
شهرستان ملایر با ببیش از 300 هزار نفر جمعیت دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس است و 42 نفر برای تصاحب این دو کرسی با هم رقابت می کنند.
شهرستان ملایر دارای 236 هزارو 50 نفر واجد شرایط رای و 192 شعبه اخذ رای است و پنج شهر و چهار بخش دارد و در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
استان همدان با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای یک میلیون و 441 هزار 976 واجد شرایط رای دادن است.
امروز با رای مردم استان همدان دو نماینده مجلس خبرگان انتخاب و 9 نماینده از مجلس شورای اسلامی نیز از این استان راهی بهارستان خواهند شد.
7528/6993