شناسهٔ خبر: 11344167 - سرویس سیاسی
منبع: ایکنا | لینک خبر

کلانتری خبر داد:

آخرین آمار از حضور مردم استان ایلام در جشن سرنوشت

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتخابات استان گفت: از آغاز زمان رأی گیری تاکنون 202 هزار تعرفه رای در ۲ حوزه انتخابی ایلام و دهلران مصرف شده است .

صاحب‌خبر -
حسین کلانتری، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام، امروز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: رای گیری از بیش از ۴۳۴ هزار واجد شرایط رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ۵۳۱ شعبه اخذ رای از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و تاکنون 202 هزار تعرفه رای توسط مردم اقصی نقاط استان تکمیل و به صندوق‌های رای ریخته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: 133 هزار نفر از این تعداد در حوزه ایلام و 69 هزار نفر دیگر در حوزه دهلران تاکنون آراء خود را به صندوق ریخته‌اند.

کلانتری گفت: بیشترین کسانی که تاکنون در انتخابات شرکت کرده‌اند جوانان بین 25 تا 36 ساله بوده‌اند و تاکنون 188 نفر از کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند 96 ساله به بالا بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، یادآور شد: ۴۳۴ هزار و ۶۳۷ نفر در این استان براساس آمارهای رسمی اعلام شده واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۰۱ هزار و ۱۹۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی و ۱۳۳ هزار و ۴۳۸ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.

کلانتری، تاکید کرد: ۴۷۰ هزار تعرفه اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۴۷۰ هزار تعرفه نیز برای اخذ آرای مردم در مجلس خبرگان رهبری به این استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۱ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند در نظر گرفته شده که ۳۵۵ شعبه ثابت و ۱۷۶ شعبه نیز به‎طور سیار خواهد بود عنوان کرد: ۳۳۵ شعبه از این تعداد شامل ۲۲۶ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و ۱۹۶ شعبه شامل ۱۲۹ شعبه ثابت و ۶۷ شعبه سایر نیز برای حوزه انتخابیه دهلران به منظور جمع آوری آرای مردم این مناطق در نظر گرفته شده است.