شناسهٔ خبر: 11332749 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

گزارش لحظه به لحظه فارس از انتخابات کاشان /1

سال «بلوغ سیاسی» در کاشان و آران و بیدگل تحویل شد

دقایقی پیش دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کاشان و آران و بیدگل همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در حالی دهمین دوره انتخابات مجلس شوری اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری لحظاتی پیش در کاشان و آران و بیدگل آغاز به کار کرد که موجی از شور همراه با شعور نقش‌آفرینی در سرنوشت بر فضای دارالمؤمنین کاشان حکمفرماست.

ساعت 7:45...پیرمردی با چشمانی منتظر و شناسنامه در دستان لرزان

در حالی که زمان شروع رأی‌گیری به طور رسمی از ساعت 8 صبح در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود، بسیاری از مردم از دقایقی پیش با حضور در شعب اخذ رأی در این دو شهرستان منتظر انجام وظیفه ملی و شرعی خود هستند.

بر این اساس بسیاری از شعب اخد رأی دقایقی است شاهد حضور مردمی هستند که شناسنامه به دست در شعب اخذ رأی در پشت درب‌های بسته مشتاقانه ریختن رأی خود در صندوق را انتظار می‌کشند، این امر به خصوص در روستاهای کاشان و آران و بیدگل مشهود است.

که نمونه آن پیرمرد روستایی در حالی که دقایق زیادی به آغاز رأی‌گیری مانده بود با دستانی لرزان که شناسنامه‌اش را در آغوش کشیده بود روی پله‌های شعبه اخذ رأی نشسته بود.

ساعت 7:55.... استقرار کامل تیم‌های انتخاباتی در شعب اخذ رأی 

با وجود آنکه تیم‌های متشکل از مأموران و پس از ادای فریضه نماز صبح برای تحویل صندوق‌های اخذ رأی به مراکز تعیین شده عزیمت کرده و پس از دریافت صندوق مورد نظر به شعب اعلام شده حرکت کردند، اما از استقرار کامل تیم‌ها دقایق زیادی نمی‌گذرد، با این وجود تیم‌ها آمادگی کامل را برای شروع زمان رأی‌گیری در ساعت مقرر دارا بوده و نظم خاصی بر بسیاری از شعب حاکم است.

ساعت 8:15.....رأی فرماندار کاشان در شعبه انتخابیه مسجد صفاری/328 هزار واجد شرایط و 5 هزار و 500 رأی اولی 

حمیدرضا مؤمنیان صبح امروز در شعبه اخذ رأی شماره 66 حاضر شد و رأی خود را برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره از انتخابات خبرگان رهبری در صندوق انداخت و سپس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همشهریان تقاضا می‌کنم در ساعات اولیه رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را به صندوق‌های رأی بیندازند.

وی افزود: همه امکانات و تجهیزات برای حضور با آرامش و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم شده است.

وی مردم منطقه فرهنگی کاشان را با غنای فرهنگی و مذهبی بالا ذکر کرد و گفت: مردم نشان داده‌اند نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی خود حساس بوده و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی در ادوار گذشته نشان‌دهنده توجه آنها به مسائل اجتماعی و رسالت فرهنگی و دینی است.

سرپرست فرمانداری کاشان ادامه داد: مردم شهرستان کاشان همانند سایر هم‌میهنان خود با درایت، موقعیت‌های حساس سیاسی و اجتماعی را درک نموده و در انتخابات شرکت می‌کنند.

مؤمنیان ادامه داد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری مطابق برنامه زمان‌بندی شده رأس ساعت 8 صبح آغاز و تا 18 بعد از ظهر به مدت 10 ساعت ادامه دارد، اگرچه با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور این آمادگی وجود دارد که ساعات اخذ رأی‌گیری تمدید شود، ولی از همشهریان درخواست می‌شود تا در ساعات اولیه رأی خود را صندوق بیاندازند.

وی یادآور شد: تعرفه‌های اخذ رأی به تفکیک هر شعبه و بر اساس آمار دوره‌های قبل شعبه‌ها و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و به همراه صندوق‌ها در اختیار شعب اخذ رأی قرار گرفته است، البته توزیع صندوق‌ها و تعرفه‌ها برای جلوگیری از ترافیک در ستاد مرکزی از چهار نقطه شهر توزیع شد که الحمدالله بدون هیچ مشکلی انجام شد

به گفته وی، آمارهای رسمی درخصوص واجدین شرایط از آمارگیری سال 1390 در اختیار بوده، ولی بر اساس تخمین‌ها در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل حدود 328 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد حدود 5 هزار و 500 نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

ساعت 9:15..."66" یکی از شلوغ‌ترین شعب اخذ رأی

با وجود گذشت زمان کمی از آغاز زمان رأی‌گیری، اما شاهد شلوغی در بسیاری از شعب اخذ رأی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل هستیم که از آن جمله می‌توان به مسجد صفاری، مسجد شامخی و قائمیه کاشان و نیز مسجد امامزاده محمدهلال(ع) آران و بیدگل اشاره کرد.

ساعت 11:05... حضور کاندیداهای مجلس و خبرگان رهبری در پای صندوق رأی

برخی از نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با حضور در شعب انتخاباتی نسبت به انداختن رأی در صندوق اقدام کردند و تعداد دیگری از آنها ساعات پیش روی رأی‌گیری را برای حضور خود در شعب انتخاب کرده‌اند.

ساعت 12... تبلیغات شفاهی همچنان ادامه دارد

برخی از هواداران نامزدها با ارسال پیامک و حتی تبلیغات شفاهی که عمدتا به صورت غیر رسمی و فردی صورت می‌گیرد از نامزد مورد علاقه خود حمایت می‌کنند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 16 نامزد حضور دارند که در 242 شعبه اخذ رأی در کاشان(بخش مرکزی، نیاسر و برزک) و 68 شعبه اخذ رأی در آران و بیدگل (بخش مرکزی و کویرات) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند؛ در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان نیز رأی‌گیری از میان 12 نامزد استان اصفهان صورت می‌گیرد.

بیش از 5 هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی نیز در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همکاری خواهند داشت که آموزش‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/2406/ب40/ض1002