شناسهٔ خبر: 11229942 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصول گرایان در شش حوزه انتخابیه گیلان اعلام شد

رشت - ایرنا - سخنگوی شورای ائتلاف اصول گرایان گیلان نامزدهای مورد حمایت این شورا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

نظرعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، فهرست نامزدهای انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه شهرستان های رودسر و املش را اسدالله عباسی، در لنگرود سید گل آقا پورعباس و در فومن و شفت را خلیل بهروزی فر اعلام کرد.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه رودبار عباس صفایی، در لاهیجان و سیاهکل ذبیح الله نیک فر و در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال نیز محمود شکری جزو نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان استان گیلان در انتخابات مجلس دهم هستند.
سخنگوی شورای ائتلاف اصول گرایان گیلان اضافه کرد: نامزدهای مورد حمایت این شورا در سایر حوزه های انتخابیه استان نیز بزودی مشخص و اعلام خواهد شد.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 11 حوزه انتخابیه و 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
تا زمان حاضر، مجموع نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حضور در رقابت های انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان 197 نفر است.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.ک/3
3019/2007