شناسهٔ خبر: 11212843 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

9 نفر از نامزدها در خراسان شمالی انصراف دادند

بجنورد- ایرنا- - مدیرکل روابط عمومی و بین الملل استانداری خراسان شمالی گفت: از 63 اسامی اعلامی وزارت کشور برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان تا امروز 9 نفر انصراف داده اند.

صاحب‌خبر -

ولی قلیچی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از این تعداد5 نفر در حوزه انتخابیه اسفراین، یک نفر در حوزه انتخابیه شیروان و سه نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده است.
وی اظهار کرد: بدین ترتیب هم اکنون 54 نامزد برای تصدی چهار کرسی نمایندگی در استان خراسان شمالی با یکدیگر رقابت می کنند.
هم اکنون 32 نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان،8 نفر در حوزه انتخابیه شیروان و 14 نفر در حوزه انتخابیه اسفراین برای تصدی کرسی های انتخاباتی در حال تبلیغ هستند.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال خراسان شمالی جمعیت این استان افزون بر 925 هزار نفر است و تعداد 16 هزار نفر رای اولی در انتخابات این دوره در این استان حضور دارند و همچنین تعداد 14 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات دخیل هستند.
همچنین تعداد 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رای دادن در کل استان می باشند که از این تعداد 410 هزار نفر در بجنورد و و چهار شهرستان حوزه های انتخابی بجنورد، 99 هزار نفر در اسفراین و 120 هزار نفر در شیروان واجد شرایط رای دادن هستند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند ماه سال جاری در کشور برگزار می شود.
3007/ 6042