شناسهٔ خبر: 8428084 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز مراحل پایانی فاز نخست چهار خطه کردن محور هراز

معاون شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی٬ از آغاز مراحل پایانی فاز نخست چهار خطه کردن محور هراز و افتتاح 25 کیلومتر از فازهای بعدی این محور در اوایل سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونان از پروژه‌های محور مواصلاتی هراز در منطقه لاریجان گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت شبانه‌روزی در محور هراز هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه چهارخطه کردن محور هراز یکی از بزرگ‌ترین پروژه در شمال کشور بود٬ گفت: عملیات اجرایی آن در سه فاز تقسیم‌بندی شده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز مراحل پایانی فاز نخست چهار خطه کردن محور هراز٬ اظهار داشت: این فاز در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

خادمی به تونل‌های پشت سر هم و یک پل بزرگ که هم‌اکنون آماده بازگشایی است٬ گفت: پیشرفت بقیه عملیات محور هراز بستگی به اعتبارات دولتی دارد.

وی با اعلام پیش‌بینی افتتاح 25 کیلومتر از فازهای بعدی این محور در اوایل سال آینده٬ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح تونل آبشار است که حدود یک‌هزار متر طول دارد و حفاری آن به اتمام رسیده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی این تونل‌ها٬ گفت: به دلیل پرآب بودن منطقه حفر تونل٬ اقدامات ویژه بازگشایی و عملیات اجرایی آن بسیار مهم و ارزشمند است.

خادمی درباره مشکلات زیست‌محیطی در برخی مناطق از پروژه چهار بانده محور مواصلاتی هراز٬ تصریح کرد: پس از گفت‌وگو و نشست به عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به نتایج خوبی دست یافتیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد آن هستیم.

وی با اعلام اینکه در فاز سوم نیز 20 کیلومتر از محور شریانی هراز چهارخطه می‌شود٬ گفت: مسافران٬ گردشگران و مردم کشورمان می‌توانند تردد ایمن و مطلوبی داشته باشند.

معاون شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محور هراز یکی از نزدیک‌ترین مسیر مواصلاتی پایتخت به شمال کشور است٬ افزود: سالانه میلیون‌ها تردد در این مسیر انجام می‌شود که لازم است مسئولان توجه ویژه برای تردد آسان٬ ایمن و کم‌خطر این محور داشته باشند.


انتهای پیام/ی