شناسهٔ خبر: 66467279 - سرویس فرهنگی
منبع: ایبنا | لینک خبر

استان‌ها ‌و نمایشگاه کتاب تهران - ۹۱

۲ روستای دوستدار کتاب اردبیل مهمان نمایشگاه کتاب تهران

اردبیل- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور دو روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته روستاهای پریخان و زرج‌آباد به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کل کشور انتخاب شدند و امسال برای معرفی ظرفیت‌های خود در نمایشگاه کتاب تهران راهی می‌شوند.

وی این حضور را یک اتفاق بی‌سابقه برای معرفی چهره فرهنگی استان اردبیل دانست و افزود: روستاهای پریخان شهرستان مشگین شهر و زرج‌آباد کوثر با برنامه‌های خلاق در جذب اعضا و برنامه‌های کتاب و کتابخوانی الگویی برای سایر روستاها هستند و در کنارش جاذبه‌ها و گردشگری کتاب در استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی اردبیل بیان کرد: انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور، کارکرد اجتماعی و فرهنگی دارد و اگر استان اردبیل بتواند در سال جاری با همکاری نهادهای مربوط، پایتخت کتاب ایران شود، می‌تواند بار مثبت فرهنگی اجتماعی در استان ایجاد کند.

وی عنوان کرد: با تلاش مجموعه اداره کل کتابخانه‌های استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش می‌شود به تعداد روستاهای دوستدار کتاب استان افزوده شده و کتاب و کتابخوانی دغدغه همه سطوح سنی و منطقه‌ای استان شود.

روستای زرج‌آباد در بخش فیروزآباد شهرستان کوثر استان اردبیل واقع شده و بیش از ۲۶۰ خانوار و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد و نیز روستای پریخان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر با ۸۰۳ خانوار بزرگترین روستاهای منطقه محسوب می‌شود، این روستا دیار مرحوم میرزا قاسم پریخانی از علمای بزرگ گذشته است.