شناسهٔ خبر: 58474693 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه آستارا: مسئولان نگاه ویژه‌ای به حوزه رسانه داشته باشند

آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا گفت: همه مسئولان آستارا باید نگاه ویژه‌ای در حوزه رسانه داشته باشند تا قوت قلبی برای فعالان رسانه‌ای این شهرستان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه آستارا در منطقه‌ای مرزی واقع است و جمعیت ساکن این شهرستان دارای باورهای دینی و مذهبی گوناگون و از قومیت‌های متفاوتی هستند، فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی در کنار تهدیدهای متنوعی در این شهرستان داریم.

وی افزود: آستارا ظرفیت‌های دیگری از جمله در حوزه گردشگری دارد، به طوری که این شهرستان با وجود ۹۵ هزار نفر جمعیت، در برخی از فصل‌های سال جمعیتش به بیش از ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد و چنین شرایطی فرصت‌ها و تهدیدهای گوناگونی را ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا اظهار کرد: آستارا از نظر فرهنگی نیز دارای پیشینه قوی و پربار است و جزو یکی از نخستین شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود که در آن مدرسه‌هایی به سبک امروزی راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: شرایط فرهنگی آستارا زمانی به گونه‌ای بود که حتی به شهرستان‌های دیگر نیروی انسانی از جمله معلم می‌فرستاد اما احساس می‌شود این حوزه نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده است؛ از این رو باید مردم، مسئولان و رسانه‌ها دست به دست هم بدهند تا دوباره به جایگاهی در شان این شهرستان برسیم.

سرهنگ قنبری با بیان اینکه بسیج رسانه آستارا جزو فعال‌ترین قشرها در استان گیلان است، عنوان کرد: خبرنگاران آستارا در چنین شرایطی پای کار و دغدغه‌مند هستند و شبانه‌روزی برای پوشش برنامه‌ها و تولید و نشر خبر تلاش می‌کنند؛ بر همین اساس در کنار وظیفه‌ای که بر عهده متولیان امر است، سایر دستگاه‌ها و مسئولان نیز باید در زمینه حمایت از اصحاب رسانه ورود کنند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز گفت: بحث نفوذ و تخریب در دولت در تحلیل شرایط کنونی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا برخی افراد خود نشسته‌اند و هیچ تلاشی نمی‌کنند ولی افرادی که می‌خواهند تلاش کنند و بالا بروند را تخریب می‌کنند و پایین می‌کشند.

سرهنگ فردین عباس‌زاده افزود: اصحاب رسانه نیز از شرایط جامعه تاثیر می‌پذیرند و شرایط اقتصادی نامطلوب آنها را هم متاثر می‌کند اما تکانه‌های داخلی و خارجی را در ریشه‌یابی مشکلات کنونی باید مد نظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: شرایط دولت کنونی همانند ماشینی در حال حرکت است که عده‌ای با طناب از اطراف آن را به عقب می‌کشند و تلاش می‌کنند تا مانع حرکتش بشوند؛ در این شرایط اگرچه نمی‌توانند این ماشین را متوقف کنند اما از سرعت حرکتش می‌کاهند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا اضافه کرد: قوانین خوب و قوی البته در حوزه‌های مختلف در کشور داریم اما متولی اجرای قانون در کشور ضعف دارد و از این رو برخی مسائل مانند حمایت از اصحاب رسانه مغفول مانده است.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها در چنین شرایطی باید ضمن بیان خدمات و دستاوردهای دولت و نظام ضمن خودداری از تخریب، نسبت به نقد منصفانه در قالب بیان کاستی‌ها و مشکلات همراه با ارائه راهکار اقدام کنند و مطالبه‌گر باشند.

جمعی از خبرنگاران آستارا نیز در این دیدار نبود امنیت شغلی، نداشتن بیمه، نبود حمایت مالی، همکاری نکردن مسئولان برخی از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با رسانه‌ها و لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در بین مردم و مسئولان را مورد اشاره قرار دادند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.