شناسهٔ خبر: 56333173 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۷.۵ درصدی اهدای خون در فارس

معاون انتقال خون فارس گفت: میزان اهدای خون در ماه محرم و صفر نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۵ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

کسرائیان گفت: وضع ذخایر خونی استان مطلوب است و تعداد مراجعان پویش نذر خون از ابتدای محرم تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: در دهه نخست محرم امسال، ۶ هزار و ۲۰۸ نفر از مردم فارس در پویش نذر خون شرکت کردند که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سی سی خون به بانک خون استان افزودند.

این مقام مسئول گفت: هرچند وضع ذخیره خونی استان مطلوب است، اما از آنجا که فارس استان معین محسوب می‌شود و فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند، نیاز بیمارستان‌های استان به خون همیشگی است و اهدای خون باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

او گفت: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.

معاون انتقال خون استان با بیان این نکته که مردان ۴ بار و زنان ۳بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند گفت: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و منتظر مشارکت مردم در این امر خداپسندانه هستیم.

کسرائیان گفت: سازمان انتقال خون استان در شهرهای، شیراز، آباده، کازرون، فسا، داراب، لار، لامرد، گراش و جهرم پایگاه‌های ثابت دارد و هرکدام از این پایگاه‌ها مناطق اطراف هم پوشش می‌دهند.