شناسهٔ خبر: 54980283 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور سوم شد

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور، نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی رتبه سوم را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

مهدی شبانی نوش‌آبادی، گفت: دانشگاه کاشان براساس آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی آی‌اس‌سی در بخش رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی سال ۲۰۲۱، موفق به کسب جایگاه ۳۰۱-۳۵۰ جهانی، ششم در میان دانشگاه‌های کشور و سوم در میان دانشگاه‌های جامع کشور شد.

نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی دانشگاه‌های جهان را در ۶ موضوع؛ علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و سلامت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

به گفته او، نکته قابل توجه این است که دانشگاه کاشان در همین نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۶۰۱-۷۰۰ جهان قرار گرفته بود.

او به نقل از دهقانی رئیس پایگاه استنادی علوم‌ جهان اسلام می‌گوید: رتبه بندی موضوعی ISC، دانشگاه­های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه­‌هایی است که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل ۱۵۰ مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCite ثبت شده باشند.

به گفته شبانی، دانشگاه‌های اعلام شده در این رتبه بندی، در هر حوزه موضوعی در نهایت به صورت درهمکرد و نیز بر اساس قاره و کشور و غیره اعلام خواهند شد.

رتبه بندی موضوعی ISC، براساس سه معیار کلی پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می­ گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.