شناسهٔ خبر: 54749081 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دولت زمین رایگان در اختیار مستاجران قرار دهد

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دولت می‌تواند با در اختیار قرار دادن زمین به صورت رایگان به مردم گام مثبتی را در حل مشکل مستاجرها بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی عنوان کرد: تخلق به اخلاق الهی از مهمترین ویژگی شخصیتی شهید بهشتی بود.

وی با بیان اینکه اگر عرصه سیاست ورزی از اخلاق جدا شود، حاکمیت دینی شکل نخواهد گرفت، گفت: اگر مسئولی در نظام اسلامی به ارزش‌های اخلاقی ملتزم نباشد، امکان ندارد بتواند بگوید من مسئول نظام اسلامی هستم و این جایگاه را غصب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه قدرت طلبی مسئول نشان دهنده تهی بودن اخلاق است، عنوان کرد: کسی که در نظام اسلامی مسئولیت دارد، باید بداند اگر در این زمین لغزنده توجه نداشته باشد، هم خودش زمین می‌خورد و هم دیگران را به زمین می‌زند.

وی با تصریح بر اینکه قوه قضائیه بداند هر چه با قاطعیت بیشتر با مفسدین برخورد کند، مورد حمایت بیشتر مردم خواهد بود، اظهار کرد: رعایت اصول اخلاقی نه یک سفارش که واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه از توصیه‌های حضرت امیر (ع) به مالک عبارت است از اینکه اگر در پرونده‌ای دچار اشتباه شدید، به اشتباه خود اعتراف کنید و مراجعات زیاد مردمی شما را خسته نکند، اظهار کرد: از سنت‌های خوبی که در گذشته بسیار مورد توجه بود، حل مشکلات توسط علما و بزرگان بود که لازم است امروز این سنت احیا شود.

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت مدیرکل راه و شهرسازی همدان

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت مدیرکل راه و شهرسازی همدان از سوی وزارت خانه در اسرع وقت شد و افزود: در حدود ۸۵ هزار هکتار زمین در شهرستان همدان وجود دارد که جز انفال و بیت المال محسوب می‌شود که دولت می‌تواند با در اختیار قرار دادن زمین به صورت رایگان در اختیار مردم اقدام مثبتی را در حل مشکل مستاجرها بردارد.

امام جمعه همدان در این راستا تصریح کرد: تصرف در اموال عمومی باید با اذن حاکم اسلامی باشد، بنابراین دولت می‌تواند این زمین‌ها را در اختیار جامعه اسلامی قرار دهد.