شناسهٔ خبر: 51118746 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول سازمان برنامه و بودجه:

رشد اقتصادی روستاها از اولویت های دولت است

قزوین-ایرنا- معاون برنامه ریزی و نظارت و آمایش سرزمینی معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد و توسعه اقتصادی از اولویت های مهم دولت سیزدهم به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حبیب جباری روز سه شنبه در بازدید از طرح های اشتغالزایی استان قزوین افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه باید زمینه توسعه و اشتغالزایی 25 هزار روستا متناسب با مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی منطقه ای و محلی فراهم شود.

این مسوول با بیان اینکه حمایت از کارآفرینی از دغدغه ها و اولویت های جدی دولت سیزدهم به شمار می رود،اظهار داشت: برهمین اساس توجه به کارآفرینی در مناطق روستایی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت و آمایش سرزمینی معاونت اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت و بهبود وضع زیرساخت ها از مواردی است که دولت آنها را برای توسعه اقتصادی روستاها مورد توجه قرار داده است.

این مسوول با بیان اینکه در توسعه روستاها نباید از ظرفیت های گردشگری غافل شد،افزود: توجه به این مهم می تواند با هزینه و زمان کم فرصت قابل توجهی را برای رشد و توسعه مناطق روستایی ایجاد کند.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی از روستاهای قزوین امکان توسعه و رشد اقتصادی را دارا هستند،افزود: با برنامه ریزی مسوولان استانی و اهتمام دستگاه ها فرصت خوبی برای رشد روستاها در این استان پدید آمده است.