شناسهٔ خبر: 49702362 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید فرانسه بر خیانت استرالیا به این کشور

پاریس به تازگی اقدام به انتشار سند خیانت استرالیا به قرارداد خرید زیردریایی از این کشور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه سند "خیانت" استرالیا در لغو یکجانبه قرارداد خرید ۱۲ فروند زیر دریایی به ارزش ۵۶ میلیارد یورو را ارائه کرد.

بر اساس سند وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه همان روز که قرارداد خرید زیردریایی‌ها لغو شد، استرالیا به فرانسه سندی ارائه می‌کند که نشان دهنده رضایت آن‌ها از پیشرفت برنامه و موافقت شان با ادامه قرارداد است. شش روز پس از لغو قرارداد زیردریایی‌ها توسط استرالیا، وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه نسخه خود را از این بحران با لحنی که به وضوح نشان می‌دهد دیپلماتیک نبوده است، ارائه کرد.

وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه با استفاده از اصطلاح "دوگانگی" رفتاری برای استرالیا تلاش کرده است تا استدلال کانبرا مبنی بر احتمال لغو قرارداد را از بین ببرد. میان فرانسه و استرالیا، بحران زیردریایی در حال تشدید است.

پس از اظهارات کانبرا مبنی بر عمل به قوانین، وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه "خیانت" را تأیید می‌کند و توضیح می‌دهد. در بخشی از این سند فاش شده آمده است: "ما می‌خواهیم نسخه صادقانه، محکم و واقعی ارائه دهیم".

در تازه‌ترین اخبار رسیده از بروکسل، سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در اعتراض به مشارکت امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا که منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی‌های فرانسه شد نشست تجاری جدید خود با آمریکا را که قرار بود ۷ مهرماه برگزار شود، لغو کردند. پیش از این اقدام، جوزف بورِل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود وزرای این اتحادیه به صورت شفاف همبستگی خود را با پاریس در برابر عدم وفاداری واشنگتن اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/