شناسهٔ خبر: 48451749 - سرویس فرهنگی
منبع: گیمفا | لینک خبر

ریمیک بازی Dead Space پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد داشت

محمدمهدی روح‌الامینی

صاحب‌خبر -

اینطور که مشخص شده است، سازندگان این نسخه‌ی ریمیک و بازسازی شده‌ی بازی Dead Space در استودیوی موتیو استودیوز (Motive Studios)، از اشتباهات قبلی خود به خوبی درس گرفته‌اند و قصد ندارند تا از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در این عنوان استفاده نمایند.

حقیقتا برای هر کسی که طرفدار سری بازی‌های محبوب Dead Space هست، امروز به یکی از بزرگترین و مهم‌ترین روزهای زندگیش تبدیل شده است چرا که پس از هزاران خبر و شایعات مختلف، بالاخره از نسخه‌ی رسمی بازسازی شده‌ی Dead Space به صورت رسمی رونمایی شد. اینطور که به نظر می‌رسد، استودیوی موتیو استودیوز به شدت به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه‌ی این عنوان و افزایش کیفیت آن است.

حال، به نظر می‌رسد که سازندگان این عنوان از اشتباهات قبلی خود به خوبی درس گرفته‌اند و قصد ندارند تا با تکرار آن‌ها به تجربه‌ی این عنوان ضربه بزنند چرا که به صورت رسمی تایید شده است که این عنوان هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت و قرار نیست که هزینه‌ای از بازی‌بازان در طول تجربه‌ی داستان خود دریافت شود.

فیل دوشارم (Phil Ducharme)، تهیه کننده‌ی ارشد این بازی در دست ساخت، در گفتگو‌ی خود با رسانه‌ی IGN گفت:

ما در حال حاضر به سختی در تلاش هستیم تا ویژگی‌های خوب این سری را ارتقا داده و آن‌ها را به نوعی به این نسخه‌ی بازسازی شده برگردانیم. همچنین تیم توسعه‌ی ما از اشتباهات قبلی این سری مانند پرداخت‌های درون برنامه‌ای به خوبی درس گرفته است و به همین دلیل قصد نداریم تا این اشتباهات را دوباره تکرار کنیم.

همچنین در ادامه دوشارم تایید کرد که قصد ندارند تا هیچ پرداخت درون برنامه‌ای در این بازی وجود داشته باشد و حتی به هیچ وجه در آینده نیز قصد استفاده از این قابلیت را ندارند.

لازم به ذکر است این اولین بار نیست که عنوانی که توسط شرکت الکترونیک ارتز (Electronic Arts) منتشر می‌شود، عدم وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای را تایید می‌کند. در سال ۲۰۱۹، استودیوی ریسپاون (Respawn) به صورت رسمی تایید کرد که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت. بازی Star Wars: Squadrons، توسعه داده شده توسط استودیوی موتیو استودیوز، در سال ۲۰۲۰ نیز همین موضع را دنبال کرد.

با این همه، هنوز نمی‌توان چیز قطعی در این زمینه گفت، اما به نظر می‌رسد که کمپانی الکترونیک آرتز قصد دارد تا سیاست‌های چند ساله‌ی خود را که به شهرتش تا حدودی ضربه زد، تغییر دهد و به نوعی می‌خواهد تا از سیاست پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی‌های در دست ساخت خود فاصله بگیرد.

بازی ریمیک Dead Space در حال حاضر برای انتشار بر روی پلتفرم‌های نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی در دست توسعه است. البته این عنوان هنوز هیچ تاریخ انتشار مشخصی ندارد. با این همه، تایید شده است که این بازی اثری کاملا نسل نهمی و بدون صفحه‌ی لودینگ خواهد بود و از قابلیت‌هایی نظیر صدای سه بعدی پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا درباره‌ی این بازی چیست؟ به نظرتان این عنوان تبدیل به اثر موفقی خواهد شد یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

37
1