شناسهٔ خبر: 46055106 - سرویس سیاسی
منبع: شبستان | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

عربستان به حاکمیت یمن احترام بگذارد/ایران به دنبال دوستی با همه کشورهای مسلمان است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان باید به حاکمیت یمن احترام بگذارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال دوستی با همه کشورهای مسلمان است.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به دخالت های عربستان در امور یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای منطقی عمل می کند. یکی از معیارهای منطقی ما این است که هم به حاکمیت کشورها احترام بگذاریم و هم اگر در این جهت کشوری خلاف مقررات و عرف بین المللی اقدام کند، از آن کشورها حمایت نکنیم.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عربستان سعودی عملا با اشغال یمن هم حقوق بین الملل و هم حسن همجواری و هم روحیه برادری اسلامی را زیر پا گذاشته است و به همین جهت ضرورت دارد تا به معیارها بازگردد و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بارها به عربستان گوشزد کرده است که ما به دنبال حسن همجواری و رفاقت و برادری در منطقه هستیم و نباید با اقدامات خود پای بیگانگان را به منطقه و دست آنها را برای چپاول منطقه باز کند.

 

وی اضافه کرد: امروز اقدام دولتمردان عربستان سبب شده است تا آمریکا در منطقه حضور یابد، مطمئن ایم آمریکایی ها بعد از بهره برداری خودشان حتی به حاکمان فعلی عربستان که بیشترین همکاری را با آمریکا داشته اند، رحم نخواهد کرد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوی استکباری نظام سلطه آن است که از دولتمردان ضعیف برای دست یابی به اهداف خود استفاده کرده است و پس از این بهره گیری آنان را با حاکمان بعدی معاوضه خواهند کرد؛ بنابراین دولتمردان عربستان سعودی باید به بدنه جهان اسلام بازگردند، پای اسراییل و آمریکا را در منطقه بیش از این باز نکنند، خطای گذشته را جبران کنند و بدانند که بودن آنها در کنار مسلمانان منفعت گروهی خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: عربستان باید به حاکمیت یمن احترام بگذارد و تمامیت ارضی این کشور را محترم بشمارد و به خشونت و کشتار در منطقه خاتمه دهد. جمهوری اسلامی ایران به دنبال دوستی با همه کشورهای مسلمان است.

 

 

پایان پیام/33