شناسهٔ خبر: 45156223 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرس حوزه علمیه همدان:

فاطمه(س) نماد بارز ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت است

همدان- ایرنا- مدرس حوزه علمیه همدان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نماد برجسته ولایتمداری و الگوی بارز دفاع از حریم ولایت است که این ویژگی در شرایط فعلی باید موردتوجه آحاد مردم به ویژه مسوولان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام جعفر رحمانی روز یکشنبه در آئین سوگواره یاس نبوی در امامزاده عبدالله شهر همدان اظهار داشت: دفاع از ولایت مهمترین امر در اسلام است و حضرت فاطمه(س) برای هدایت جامعه احساس مسئولیت کرده و به عنوان حامی ولایت به عرصه آمد. 

وی گفت: حضرت زهرا (س) با جان و مال خود برای بصیرت‌افزایی تلاش می کرد و ابعاد زندگی اجتماعی بانوی دو عالم حاکی از کوشش او برای ولایت مداری است. 

این مدرس حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نخستین شهید راه ولایت بود و در برابر ظلم و کینه دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه همدان افزود: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد شخصیتی، فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است زیرا با رفتار و گفتار خود بصیرت اجتماعی و سیاسی بین مردم جامعه ایجاد کرد و برای آیندگان نیز سرمشقی باقی گذاشت.

او به آیات الهی درباره دوستی با اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: محبت معصومین به ویژه حضرت فاطمه(س) و امیرالمومنین (ع) موجب سعادت و نزدیکی به خداوند می شود. 

حجت الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم به داشتن دوستان خوب بسیار سفارش شده و دوستی با اهل بیت (ع) همان راه خوشبختی و نیک فرجامی برای شیعیان است. 

وی تصریح کرد: به گواه تاریخ شیعیان بیشتر مهر و محبت اهل بیت (ع) را در دل جای داده و ارادت و دلبستگی بیشتری به پیامبر اکرم (ص) و خاندانش دارند و این بزرگترین راهنما و هدایت به سوی رستگاری است. 

این مدرس حوزه علمیه دوستداران دخت یگانه پیامبر(ص) را به ذکر کثیر صلوات سفارش کرد و گفت: این ذکر روح و روان آدمی را مصفا کرده و دریچه و سرآغازی برای ورود محبت اهل بیت (ع) در قلبهایمان است. 

آئین سوگواره یاس نبوی با حضور جمعی از مردم دارالمومنین در آستان مقدس امامزاده عبدالله در شهر همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در سوگ نشستگان دردانه نبی پس از استماع سخنرانی، حدیث کِساء را یکصدا قرائت کردند.

این حدیث در فضیلت پیامبر (ص)، امام علی (ع)، فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که به پنج تن آل عبا شهرت یافته‌اند، است.

حدیث کسا، روایت داستانی است که در خانه «ام‌سلمه» همسر رسول خدا رخ داده است.

مداحی یکی از مداحان اهل بیت آخرین بخش سوگواره یاس نبوی در سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در همدان بود.