شناسهٔ خبر: 44288338 - سرویس فرهنگی
منبع: فارس | لینک خبر

پوستر یادواره سراسری شعر فخر ایران در اراک رونمایی شد

به مناسبت بزرگداشت شهید فخری زاده و شهدای هسته ای، یادواره سراسری شعر فخر ایران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیین رونمایی از پوستر یادواره سراسری شعر فخر ایران با حضور استاندار مرکزی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شهید فخری زاده در دوران زندگی و طول عمر خود را با گمنامی سپری می‌کرد گفت: نام این شهید بزرگوار پس از شهادت به گوش جهانیان رسید؛ این دانشمند هسته‌ای در بین اهالی هنر احترام خاصی دارد به همین منظور این اداره کل تصمیم گرفت به کمک انجمن‌های ادبی یادواره برای وی برگزار کند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی «فخر ایران» را نام این یادواره عنوان کرد و اظهار داشت: یادواره فخر ایران می‌تواند در سال‌های آینده در خصوص معرفی و اهداف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای  برگزار شود.

وی افزود: یادواره فخر ایران تا پایان آذرماه ادامه دارد و پس از آن بنا داریم با سه داور ملی  و برجسته کار داوری آن را انجام دهیم و کتاب این آثار را نیز تا چهلم شهید  فخری زاده منتشر کنیم.

به گفته دانشی «صنعت هسته‌ای کشور و لزوم صیانت و توسعه آن توسط دولت و ملت»، «شهیدان هسته‌ای، سند عزت و پیشرفت کشور و لزوم ادامه با اقتدار راه آنها»، «ماهیت و اهداف دشمن و به‌ویژه رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان هسته‌ای کشور»، «شخصیت و خدمات شهید فخری زاده به کشور در زمینه‌های مختلف» و «شخصیت و خدمات علمی شهدای هسته‌ای کشور» محورهای این یادواره هستند.

استاندار مرکزی نیز کسب رتبه برتر در بسیاری از فعالیت‌ها توسط این اداره کل را نشان از تلاش‌های بی‌وقفه اهالی هنر و فرهنگ بالای استان مرکزی دانست و گفت: کار صادقانه و همراهی با مردم در هر زمانی راهگشا بوده و باعث دستاوردهای ارزشمند شده است.

سید علی آقازاده شهادت دانشمند هسته محسن فخری زاده را غم‌انگیز توصیف کرد و اظهار داشت: شهید فخری زاده به دلایل مسؤولیت‌های حساسی که داشت به صورت گمنام بدون چشم‌داشت و بدون منت فعالیت‌های زیادی را برای سرافرازی میهن انجام داد.

وی عالی‌ترین درجه انسان‌های بزرگ را شهادت برشمرد و تصریح کرد: شهید فخری زاده در عرصه‌های دفاعی و صنعتی فعالیت‌های زیادی کرده بود اما این تنها کار وی نبوده و با کار جهادی و انقلابی در رشته‌های پزشکی و درمانی نیز گام‌های مؤثری برداشته بود که افتخارآفرینی بسیاری به همراه داشته است.

انتهای پیام/