شناسهٔ خبر: 44273813 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

واگذاری برج‌های پونک راه تسویه بدهی شهرداری ‌قزوین با بانک شهر است

قزوین - ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با واگذاری برج‌های مسکونی ستاره پونک بخش زیادی از بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تسویه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حکمت الله داودی سه شنبه شب در جلسه علنی شورای شهر قزوین افزود: مساله تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر، برای شورای اسلامی شهر قزوین بسیار حائز اهمیت است و باید در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت املاک در نوسان است،اظهار داشت: با واگذاری طرح ستاره پونک ۳۳۰ میلیارد تومان ار بدهی شهرداری به بانک شهر کاهش خواهد یافت.

داودی بر تسریع پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر تاکید کرد و افزود: شاید تا یک ماه آینده این قیمت مسکن سقوط کند که در این صورت بدهی ما به بانک افزایش می یابد و باید ماهانه هفت و نیم میلیارد تومان سود پرداخت کنیم.

رییس کمیسیسون مالی اقتصادی شورای شهر قزویننیز در این جلسه گفت: با توجه به غیر واقعی بودن قیمت کارشناسی شده، به صلاح نیست که پروژه ستاره پونک واگذار شود.

فرج الله فصیحی رامندی افزود: ملاکی با این شرایط در حال واگذاری است که خلاف قیمت واقعی است و به دنبال قیمت کارشناسی هستیم.

وی اظهار داشت: این پروژه در شرایط فعلی ۴۵۰ میلیارد تومان می‌توان  به فروش برسد و از طرفی اگر ملک را نگه داریم، با وجود سود جرایم، ارزش ملک از جریمه بانک بیشتر خواهد بود.

فصیحی رامندی اضافه کرد: در شورای چهارم اگر ملکی واگذار شده براساس  قیمت کارشناسی بوده و امرور این ملک با قیمت واقعی فاصله دارد و با فروش آن به قیمت اعلام شده مخالف هستم.

پروژه ستاره پونک متعلق به شهرداری قزوین با ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین و ۱۱ هزار متر بنا در ۱۲ طبقه که تاکنون ۱۲ هزارتن اسکلت فلزی در آن به کار رفته است به ارزش ۳۲۹ میلیارد تومان در قبال بدهی شهرداری با مصوبه شورای شهر قرار است به بانک شهر واگذار شود.