شناسهٔ خبر: 44121702 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

تسهیلات مقاوم‌سازی برای ۲ هزارو 200 واحد مسکونی در زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی برای ۲ هزارو ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با کارمزد پنج درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان در استان اعطا شد.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه‌ای روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، ۳۹ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان در سال جاری برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی انعقاد قرار داد شده است.

وی یادآوری کرد: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی استفاده کرده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از این بیمه استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان  ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۴۹ هزارو ۳۰۱ واحد توسط بنیاد مسکن، در سطح استان مقاوم سازی شده است.

این مسؤول ادامه داد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی سطح کشور ۴۱ درصد و این میزان در استان ۵۳ درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای افزود: در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم و بهسازی واحدهای روستایی هفت بانک عامل در این استان همکار اجرای این طرح هستند و بر این اساس سهمیه هر یک از این بانک های عامل در سطح استانهای کشور و حتی برش شهرستانی نیز مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال ۹۸ در استان زنجان به تعداد سه هزارو ۱۹۱ واحد ابلاغ شده که از این تعداد سه هزارو ۱۲۸ واحد  معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور ۶۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.