شناسهٔ خبر: 43493562 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

۲۰۰ عنوان برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه ۲۰۰ عنوان برنامه طی هفته پدافند غیرعامل در استان اجرایی می‌شود، گفت:آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی در محوریت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از پنج آبان لغایت ۱۲ آبان است، اظهار داشت: ۲۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته پدافند غیرعامل در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل در محوریت برنامه‌ها قرار دارد، افزود: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها اجرا می‌شود.

پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین اولویت در اجرای برنامه‌های مذکور است، تصریح کرد: شعار «پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی» در محوریت اهداف برنامه‌های این هفته قرار دارد.

کارخایی با اشاره به‌ضرورت ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیان کرد: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مالی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم در این هفته خبر داد و گفت: دوره‌های رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل در استان سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در سطح استان را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته برشمرد و افزود: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از متصدیان حوزه پدافند غیرعامل نیز در دستور کار قرار دارد.

کارخایی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل در زمره برنامه‌های این هفته قرار دارد، تصریح کرد: مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف نیز در این هفته برگزار خواهد شد.