شناسهٔ خبر: 42804482 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

آغاز بکار کارگروه بررسی دانشنامه فرهنگی هرمزگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از آغاز به کار کارگروه بررسی دانشنامه فرهنگی هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی در نشست اعضای این کارگروه متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان آموزش و پرورش، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بر اهمیت تدوین و انتشار این دانشنامه تاکید کرد.

وی بر اتخاذ شیوه اصولی و روش تحقیق در جهت تدوین دانشنامه فرهنگی استان تاکید و اظهار داشت: جوانب و حوزه تحقیقی و پژوهشی این دانشنامه بسیار گسترده است و لازمه آن مشارکت و همیاری تمام دستگاه های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، تشکیل هسته پژوهشی تدوین دانشنامه متشکل از دستگاه‌های اصلی فرهنگی و جمعی از پژوهشگران و محققان مطرح را ضروری دانست و افزود: گام نخست در تهیه محتوای لازم جهت دانشنامه فرهنگی استان ، مشخص کردن عناوین و سرفصل های آن است که نباید بیشتر از پنج الی شش موضوع باشد و اگرنه کار بسیار زمان بر و طولانی خواهد شد.

کمالی زرکانی در ادامه بیان کرد: بررسی ریشه‌های زبانی در مناطق مختلف استان از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا زبان مهمترین و ریشه‌دارترین شاخصه فرهنگی در هر منطقه است.

وی در پایان از همیاری و مشارکت همه دستگاه های فرهنگی در این پروژه مهم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/88055