شناسهٔ خبر: 42788942 - سرویس بین‌الملل
منبع: رسا | لینک خبر

مقام فلسطینی:

پیشگام حفاظت از عرب‌ها در برابر زیاده خواهی صهیونیست‌ها هستیم

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: فلسطینی‌ها پیشگام در حفاظت از همه اعراب در برابر زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عزام الاحمد» یکی از رهبران برجسته فلسطینی درباره خطر سازش رژیم‌هایی عربی با رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که این قضیه همه امت عربی را تهدید می‌کند.

الاحمد عضو دو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش فتح در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العربی» گفت: ملت‌های عربی عادی سازی روابط با اسرائیل را خیانت و خنجری مسموم بر پشت ملت فلسطین برمی شمرند.

او حکومت‌های عربی سازشگر را، خطاب قرار داد و افزود: ما به امید ملت‌هایتان هستیم تا افسار شما حکومت‌‌ها را بکشند و در آنچه امضا کرده‌اید، تجدید نظر کنید. خودتان را و آینده همه امت عربی را نابود نکنید.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد: فلسطینی‌ها مدافع همه امت عربی و به خصوص مکه مکرمه، بغداد، قاهره، عمان و دمشق هستند. ما محافظان قدس در برابر زیاده خواهی‌های صهیونیست ها از نیل تا فرات هستیم و پیشگام مقابله با دولت آمریکا و جنبش صهیونیسم خواهیم ماند.

وزیران خارجه امارات عربی متحده و بحرین این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به تازگی با حضور در کاخ سفید دو توافق سازش کشورهایشان با رژیم صهیونیستی را در حضور «بنیامین نتانیاهو» و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.