شناسهٔ خبر: 41792837 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

درک شرایط حاکم بر جامعه نیاز به روی کارآمدن یک دولت دغدغه‌مند دارد

دبیر حزب ایران‌زمین کردستان گفت: درک شرایط حاکم بر جامعه نیاز به روی کارآمدن یک دولت دغدغه‌مند دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدخالد حسینی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با نماینده با ولی فقیه در استان، اظهار کرد: متاسفانه نقدهایی بر دولت وجود دارد بعضی از مدیران خواسته یا ناخواسته یک مقدار نسبت به مردم کم لطفی می‌کنند، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و از امکانات وسیع خدادادی که در اختیار ماست استفاده بهینه نمی‌کنند.

دبیر حزب ایران زمین استان کردستان با بیان اینکه شوراها اکثر سیاسی عمل می‌کنند، گفت: از یک جناح دولتی هستند و اکثرا سیاسی‌کاری می‌کنند.

حسینی افزود: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو با مشارکت بالای مردم این جلسه و جلسات دیگر زمینه‌ساز این شود که دولتی پیرو ولایت و در خدمت نظام و مستضعفین و دغدغه‌مند سرکار بیاید.

وی با بیان اینکه جامعه ما نیاز به دولتی دارد که شرایط حاکم بر مردم را درک کند و بیانات رهبری را فصل‌الخطاب برنامه‌ها و حرکات خود قرار دهد، افزود: جامعه ما نیاز به دولتی دارد که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به درستی درک کند و در مسیر آن گام بردارد.

دبیر حزب ایران زمین استان کردستان اضافه کرد: شوراها باید به جای سیاسی‌بازی به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند که اگر چنین رویه‌ای بر جامعه حاکم شود قطعا زمینه رفع بسیاری از مشکلات فراهم خواهد شد.

حسینی بررسی و آسیب شناسایی عملکرد شوراها را ضروری خواند و گفت: اگر همه در مسیری که مقام معظم رهبری مطالبه می‌کند حرکت کنند قطعا مشکلات جامعه مرتفع خواهد شود.

دانشگاه‌های کردستان توسط اساتید متخصص اداره نمی‌شود

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان هم در این نشست به وضعیت کنونی دانشگاه‌های استان پرداخت و اظهار داشت: حقیتقاً دانشگاه‌ جداافتاده از جامعه نیست و مشکلاتی هم که در کشور بوده، در کردستان هم وجود دارد.

وی به نفوذ جریان‌های سیاسی ‌به فضای دانشگاه‌های کردستان اشاره کرد و گفت: الحمدولله همه نورچشمی‌ها یا دانشجوی دکتری و یا دکتری گرفته و یا هیئت علمی دانشگاه و وارد فضای علم و دانش شده‌ و نگذاشته که دانشگاه‌های کردستان توسط اساتید متخصص اداره شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان با ابراز گله‌مندی از اینکه نورچشمی‌های دولت با دوستی و رفاقت فضایی را در دانشگاه‌های استان ایجاد کرده که اساتید متدین و انقلابی منزوی شده‌اند، تصریح کرد: سیاسی‌کاری در دانشگاه‌های کردستان بیداد کرده در حالی‌که در دوران قبلی چنین فضایی حاکم نبود.

وی افزود: در این 8 سال اخیر اجازه تربیت نیرو در دانشگاه‌های استان داده نشده، به طوری‌که اساتید بیشتر از مدیرگروه، ارتقاء نیافته چراکه مسئولان ترس این را داشته شاید این افراد گزینه معاون و رئیس دانشگاه شوند در حالی‌که خودشان که در طیف‌های خاص بوده، چینش‌هایی در دانشگاه داشته که تا سال‌های سال هم قابل تغییر نیستند، بنده حاضرم اینها را در مناظره و با مدرک بیان کنم.

حاتمی بیان کرد: نباید در این یک‌سال آخر عمر دولت در اتاق و ساکت بنشینیم، بلکه باید با تفکر انقلابی آسیب‌شناسی کرده و به‌دنبال تربیت نیرو و کادرسازی باشیم.

وی مدعی شد: استفاده از نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ کردستان ممنوع شده و به چشم یک انسان نامعتبر، بدون توانایی و فاقد صلاحیت به آنان نگاه کرده، امیدواریم دولتی انقلابی سرکارآمده که این وضعیت به پایان برسد.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان عنوان کرد: دانشگاه دولتی کردستان به دانشگاه استانداری تبدیل شده و واقعاً این تفکر و وضعیت کنونی، نیروهای انقلابی را عذاب می‌دهد، با کسی تعارف نداشته و این واقعیت را هم در حضور خود مسئولان بیان کرده‌ایم.

حاتمی از تشکیل شورای راهبردی باهدف بررسی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های استان خبر داد و خطاب به نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیشنهاد می‌شود شورایی 5 نفره برای بررسی مباحث، وضعیت کنونی دانشگاه‌ها و نفوذ افراد در جذب و تبدیل وضعیت‌ها ایجاد شود.

کار تشکیلاتی درست به پیشبرد اهداف جامعه کمک می‌کند

غزاله مرادی عضو شورای مرکزی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: شورای ائتلاف مانند قلب یک پیکر است.

وی تصریح کرد: هر جای جهان کار تشکیلاتی درست انجام شده و مردم طبق برنامه جلو رفته‌اند جامعه به اهدافی که داشته رسیده است.

مرادی با بیان اینکه کار تشکیلاتی درست اگر متفکرین درست همراهش باشد قاعدتا به پیشبرد اهداف جامعه کمک می‌کنند، گفت: تحقق این مهم موجب می‌شود که با این هم آسیب اجتماعی و سرکار بودن مسئولین بی‌مسئولیت مواجه نباشیم.

وی اذعان کرد: برای تحقق این مسئله بای  زنان را به سمت تولید محتوای فکری بیشتر سوق دهیم و آنها را تقویت کنیم.

مرادی با بیان اینکه آسیب‌های امروز در جامعه به خاطر انتخاب نادرست خود ماست، گفت: نتیجه وضعیت نابسامان امروز دلیل انتخابات بد و هیجانی فکر کردن تک تک ماست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱