شناسهٔ خبر: 41739685 - سرویس علمی-فناوری
منبع: آریا | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه میان ارتش و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور؛

ارتقاي جنگنده «کوثر» با بهره‌گيري از تکنولوژي‌هاي نوين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: قطعاً هواپیمای کوثر به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژی‌های جدید در آن توسعه خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، سورنا ستاری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان ارتش و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه‌های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های ICT، نانو، زیست فناوری، فناوری هوافضا و بسیاری از حوزه‌های جدید از قبیل حوزه لیزر در قالب شرکت‌های دانش بنیان و برخی مراکز پژوهشی داریم.
وی گفت: یکی از اهداف ما در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور این است که بتوانیم این فناوری را به سمت صنایع دفاعی سوق دهیم و صنعت دفاع نیز از این زیر ساخت‌هایی که ایجاد شده است، استفاده کند که امیدواریم امضای این تفاهمنامه، این روند را خیلی تسریع کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه حوزه‌های همکاری متعددی با ارتش و صنایع دفاعی داریم، افزود: بیش از 700 شرکت دانش بنیان داریم که محصول به حوزه دفاع می‌دهند، هم توسعه این شرکت‌ها مدنظر است و هم اینکه شرکت‌های جدید به این حوزه ملحق شوند.
آقای ستاری به ساخت هواپیمای کوثر اشاره کرد و گفت: بسیاری از بخش‌های متعدد هواپیمای کوثر در شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کرده است و قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از فناوری‌های جدید در آن توسعه پیدا خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، در این مراسم امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و تعدادی از معاونان ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضوری داشتند.