شناسهٔ خبر: 40469984 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۷ هکتار از اراضی دولتی همدان رفع تصرف شد

همدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت از اراضی دولتی، تاکنون ۱۲۷ هکتار از اراضی دولتی همدان به ارزش تقریبی ۲۳۹ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

صاحب‌خبر -

داریوش حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تصرفات در شهر همدان محدوده مناطق حیدره، گنجنامه، محمدیه و سنگستان است.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت از اراضی در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت کاری با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

حسینی عنوان کرد: هر گونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده و گزارش، بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی دانست و افزود: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ اطلاع دهند.

 مدیرکل راه و شهرسازی همدان تاکید کرد: تصرف اراضی دولتی در این استان، بیشتر به صورت نهال‌کاری و دیوار چینی است.

وی از شهروندان خواست: در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی همچون سند از سازمان‌های مربوطه استعلام گرفته شود، چرا که بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری کردند، که بعدها مشخص شده این ملک جزو اراضی ملی و دولتی بوده است.

حسینی در رابطه با ضرورت تشکیل یگان و وظایف و ماموریت های آن اظهار داشت: تهیه و تدوین طرح‌های حفاظت از اراضی، املاک، اماکن ، اموال منقول و غیرمنقول سازمان، جلوگیری از هرگونه تعرض، تصرف، تخریب و ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی و املاک دولتی از جمله ماموریت‌های مهم این یگان است.

یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن همدان در سال ۹۴ با هدف صیانت از اراضی دولتی تشکیل شد.