شناسهٔ خبر: 38278943 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین امنیت، تضمین کننده مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

قزوین - ایرنا - سرپرست فرمانداری البرز تامین امنیت را تضمین کننده برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور همراه با حضور حداکثری مردم دانست.

صاحب‌خبر -

محمد نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه مردم البرز براساس سوابق گذشته خود بار دیگر آماده خلق حماسه‌ای جاودانه تحت عنوان یازدهمین دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و با توجه به آغاز تبلیغات کاندیداها، شور شعف خاصی را در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان تمام هم و غم خود را بر عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای به کار بسته‌اند، تاکید کرد: در چنین فضایی که آنان از تمام ابزارهای خود، به خصوص از رسانه و فضاهای مجازی استفاده می‌کنند تا به قول خود شاهد مشارکت کم رنگ مردم در این دوره از انتخابات باشند، اما بی‌شک این دسیسه و نقشه شوم آنان نیز همانند گذشته بازهم نقش برآب خواهد شد.

سرپرست فرمانداری البرز ادامه داد: از شهروندان این شهرستان و تمامی کسانی که حق رای دارند درخواست داریم تا با حضور در پای صندوق‌های رای، ضمن استفاده از حق مسلم خود در انتخاب نمایندگان صالح و شایسته در مجلس شورای اسلامی، بار دیگر توطئه دشمنان نظام و اسلام را در نطفه خفه کرده و با حضور خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی که مدام از انحلال و اضمحلال نظام مقدس سخن بر زبان جاری می‌کنند، بزنند. 

وی تصریح کرد: ۱۳۹ شعبه اخذ رای، شامل ۶۸ شعبه در بخش مرکزی و ۷۱ شعبه در محمدیه با همراهی ۲ هزار ۵۰۰ عامل اجرایی، نظارت، بازرسی و پشتیبانی وظیفه جمع‌آوری آرای مردم شهرستان البرز را برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برعهده دارند.

به گفته وی، شهرستان البرز به همراه قزوین و آبیک دارای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از میان ۶۹ نامزد برگزیده خواهند شد.

نصیری یادآور شد: تمامی تمهیدات لازم در خصوص برگزاری یک انتخابات باشکوه در آخرین جلسه ستاد انتخابات این شهرستان اندیشیده شده و وظیفه هر یک از مسوولان ستادهای اجرایی تعیین و به آنان ابلاغ شده و وظایف تمامی عوامل لجستیکی نیز تعیین شده است.  

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی این دوره در شهرستان البرز، گفت: به کاندیداها توصیه می‌شود تا از هرگونه تخریب، تهمت و افترا به سایر نامزدهای انتخاباتی خودداری کرده چرا که چنین موضوعاتی آفت انتخابات تلقی شده و این را بدانیم که مردم خود بهترین تشخیص دهندگان هستند و در فضایی آرام و به دور از هرگونه جوسازی و تهمت زدن می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب و در نهایت نیز به مجلس شورای اسلامی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که افراد به وظیفه دینی و ملی خود مبنی بر حضور در صحنه انتخابات عمل می‌کنند، نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها نیز باید با رعایت اخلاق، زمینه مشارکت حداکثری شهروندان در پای صندوق‌های رای را فراهم آورند.

شهرستان البرز در ۱۵ کیلومتری شرق قزوین واقع شده و به همراه قزوین و آبیک دارای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر واجد شرایط رای در استان قزوین هستند که ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر آنان رای اولی محسوب می‌شوند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.