شناسهٔ خبر: 36829921 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴و۱۵ آذر بخوانید؛

واکنش به ادعای تروئیکای اروپا/ رییسی در اصفهان/تاکید بر رسیدگی به آسیب دیدگان در حوادث اخیر ...

71381

شهادت سه بسیجی در ناآرامی‌های اخیر/ کشف یک پروژه کشته سازی در دانشگاه علم و صنعت از سوی وزارت اطلاعات/ تکذیب ادعای دستگیری تعدادی بسیجی در تجمعات اخیر/ رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت ارتباط با نیروهای مسلح/ گزارش پنجمین و ششمین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس یازدهم/ ادعای نمایندگان تروئیکای اروپا درباره توسعه برخی موشک‌های ایران و واکنش تند ظریف به این ادعا/ رییسی در اصفهان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج شنبه و جمعه، چهاردهم و پانزدذر هم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت که در ناآرامی‌های اخیر سه نفر از نیروهای بسیج در کل کشور توسط اشرار و افراد مسلح غیر انقلابی شهید شدند. سردار سپهر در توضیح حضور و نقش بیگانگان در ناآرامی‌های اخیر گفت: بیگانگان و سرویس‌های امنیتی خارجی و شبکه‌های ضد انقلاب، منافقان، تکفیری‌ها، سلطنت طلبان و جریان‌های معاند با انقلاب اسلامی به صورت سازمان یافته و مسلحانه با حمایت کشورهای خاص در حوادث و آشوب‌ها حضور داشتند. ما در این باره سرنخ‌ها دستگیری‌ها و اعترافات زیادی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور هم در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی بر عزم و تلاش دولت برای تقویت بیش از پیش ارتباط دو سویه با دانشگاه و دانشجویان تأکید کرد. واعظی در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد برخوردهای صورت گرفته با اعتراضات روزهای اخیر تأکید کرد: اعتراض با اغتشاش متفاوت است. آتش زدن اموال عمومی که متعلق به مردم است نامش اعتراض نیست، بلکه اغتشاش و موجب ناامنی است.

 روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک هسته افراطی با بریدن شیلنگ و باز گذاشتن شیرگاز آشپزخانه خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم صنعت بدنبال انفجار، آتش سوزی و کشته سازی بودند که به لطف خدا، هوشیاری دانشجویان و تلاش ماموران حراست ناکام ماندند.

وزارت اطلاعات همچنین با انتشار اطلاعیه ای دیگر ادعای بی‌بی‌سی مبنی بر دستگیری تعدادی بسیجی در اغتشاشات را تکذیب کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران تاکیدکرد که توجه و رسیدگی به خانواده های آسیب دیده در حوادث اخیر باید در اولویت قرار گیرد. وی افزود: رهبری تاکید کردند در خصوص قربانی هایی که در تظاهرات انقلابی به هر نحو جان خود را از دست داده اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده آنان در دستور کار قرار گیرد.

نخستین سامانه هوشمند مدیریت ارتباط با نیروهای مسلح با حضور سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع رونمایی شد. این سامانه مشتمل بر چهار زیرسامانه است که در بستر امن اطلاعاتی نیروهای مسلح، موضوعات مرتبط با تجهیزات نظامی و دفاعی را طی فرایندی هوشمند از سطح نیروهای عمل کننده و حوزه های عملیاتی نیروهای مسلح با حوزه «آماد» و از حوزه «آماد» با سازمان صنایع دفاع به صورت" برخط" برقرار می نماید.

*پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداهای مجلس یازدهم

تهران،اصفهان،خراسان رضوی، خوزستان و فارس دارای بیشترین داوطلبان نمایندگی مجلس

*حاشیه‌های روز پنجم ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات

حضور یک اصولگرای سنتی و احمدی‌نژادی سابق

*وضعیت فرمانداری تهران در روز پنجم ثبت نام‌ها از نظر مراجعه چهره‌های سیاسی

*ششمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم

تداوم مراجعه وزرای دولت‌های نهم و دهم برای ثبت نام در انتخابت مجلس

*حاشیه های ششمین روز ثبت نام انتخابات مجلس

خیز وزرای دولت‌های نهم و دهم برای خانه ملت

همچنین از صبح امروز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان آغاز شد و داوطلبان نمایندگی خبرگان تا ۲۱ آذر  فرصت دارند با همراه داشتن مدارک لازم از ۸ صبح تا ساعت ۱۸ برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

سخنگوی پنتاگون به گزارش یک روزنامه آمریکایی درباره برنامه واشنگتن جهت اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر به خاورمیانه به منظور مقابله با ایران واکنش نشان داد. وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی نوشت، به گفته مقامات آمریکایی، دولت ترامپ افزایش چشم‌گیر حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه را به منظور مقابله با ایران در نظر دارد که این افزایش، شامل چندین ناو، جنگ‌افزارهای دیگر و ۱۴ هزار نیروی نظامی مضاعف می‌شود.

*ادعای جدید ضد ایرانی آمریکا با هدف افزایش حضور نظامی در منطقه

*تکرار اظهارات مداخله‌جویانه ترامپ درباره ناآرامی‌های اخیر ایران

*تکرار ادعاهای برایان هوک علیه ایران

نمایندگان تروئیکای اروپا در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند  که ایران با توسعه موشک‌های دارای ظرفیت بالستیک خود برخلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت عمل می‌کند و از تهران می‌خواهند از توسعه این گونه موشک‌ها پرهیز کند.

در واکنش به این اقدام، وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نامه تروئیکای اروپا به سازمان ملل علیه ایران را دروغی باطل از سوی این کشورها برای پوشاندن بی کفایتی بدبختانه آنها در اجرای تعهداتشان ذیل برجام دانست.

ظریف همچنین با بازنشر بخشی از اظهارات برایان هوک درباره برنامه موشکی کشورمان، به طرف‌های اروپایی یادآور شد که برنامه موشکی ایران بر اساس قوانین بین‌المللی است.

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل هم در واکنش به نامه سه کشور اروپایی به سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران، ادعای مطرح شده در این نامه را با تشریح دلایلی مستند رد کرد.

همچنین سفارت ایران در لندن در صفحه توییتر خود به انتشار سندی جعلی با هدف تخریب روابط ایران با برخی کشورها واکنش داد و نوشت: ‏اخیرا سندی جعلی بصورت یادداشت این سفارت باهدف تخریب روابط کشورمان با برخی کشورهای همسایه ساخته و منتشر شده که جعلی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران نیز با اشاره به دخالت‌های مکرر آمریکا در امور داخلی کشورهای مستقل بویژه جمهوری خلق چین خاطر نشان ساخت: آمریکا با سابقه ای ننگین در نسل کشی سرخپوستان و بردگی سیاه پوستان و قتل عام فرقه های داخلی و نیز قتل عام مسلمانان در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، فلسطین و یمن و عفو جنایتکاران جنگی از کمترین صلاحیت برای اظهار نظر در خصوص قومیت ها، نژادها و مسلمانان برخوردار نیست.

شرکت دولتی روس اتم  در اطلاعیه ای اعلام کرد که پروژه خود برای تبدیل کاربری تاسیسات فردو را به دلیل موضوع مرتبط با آغاز غنی سازی اورانیوم در این سایت به حالت تعلیق درآورده است.

درپی تهدید هیات ایرانی به عدم شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، محل این نشست تغییر یافت. مقر نمایندگی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام برای برگزاری این نشست انتخاب شد.

رییسی در اصفهان

در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در جمع طلاب اصفهان: باوجود بایکوت خبری دشمن، حق جای خودش را باز خواهد کرد

در دیدار فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان: امروز برای همه، عرصه اقدام و عمل است

در جمع کارکنان و قضات دادگستری اصفهان: دادگاه های تجدید نظر سرعت بیشتری پیدا کنند

در شورای اداری استان اصفهان: امروز جنس همه پرونده‌ها بی‌توجهی به قانون است

بازدید رئیس قوه قضاییه از سایت هسته‌ای «UCF»

در جمع قضات اصفهان: اعزام به زندان تا تامین وثیقه و کفالت ممنوع شد

***

حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی، رییس دیوان عدالت اداری هم  از ورود سالانه ۱۳ هزار پرونده در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز به دیوان عدالت اداری خبر داد.

*همچنین میتوانید مهمترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت را نیز اینجا بخوانید.

انتهای پیام