شناسهٔ خبر: 36811004 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

دهیاری‌های استان قزوین درجه بندی شدند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: کلیه دهیاری‌های استان قزوین براساس سه شاخص درآمد، جمعیت و وسعت روستا درجه بندی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراها اظهار کرد: کلیه دهیاری‌های استان قزوین براساس سه شاخص درآمد، جمعیت و وسعت روستا درجه بندی شدند.

 وی در ادامه گفت: درجه بندی قبلی دهیاری‌ها در سال ۱۳۹۴ انجام شده بود و در این مدت تغییرات بسیاری در شاخص‌های مؤثر در درجۀ دهیاری‌ها ایجاد شده بود و لذا پیگیری‌های لازم جهت بازنگری در درجات قبلی صورت گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شوراها افزود: براساس ابلاغیۀ معاون توسعه وعمران وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعداد ۱۷۳ دهیاری مشمول ارتقاء درجه گردیدند و همچنین برای ۲۵ دهیاری جدید نیز تعیین درجه صورت گرفت.

نجفی در پایان گفت: با توجه به وجود تفاوت‌های بسیار از لحاظ جمعیت، وسعت و درآمد روستاها، درجه‌بندی دهیاری‌ها که پس از استقرار نهاد دهیاری در روستاها و فعالیت آن حداقل برای مدت ۲ سال انجام می‌گیرد، می‌تواند نقش بسزایی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها داشته باشد و نحوۀ فعالیت دهیاری‌ها، نحوۀ جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوۀ توزیع منابع و اعتبارات را نظام بخشد.

انتهای پیام/