شناسهٔ خبر: 36768662 - سرویس فرهنگی
منبع: فارس | لینک خبر

لغو همه معافیت‌های مالیاتی، ازجمله مؤسسات قرآنی در دستور کار دولت بود

مدیر دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن وزارت ارشاد با بیان اینکه لغو معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی در دستور دولت قرار داشت گفت: با تلاش وزارت ارشاد این اتفاق رخ نداد و مؤسسات کماکان از پرداخت مالیات معاف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ موضوع معافیت اهالی فرهنگ و هنر روز گذشته درحالی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد که بسیاری از افراد به معافیت برخی سلبریتی‌ها و چهره‌های دارای درآمد میلیاردی اعتراض داشتند.

امروز همایون امیر‌زاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌‌وگویی در حالی از معافیت ۳ هزار و ۵۰۰ مؤسسه و بیش از ۷۰ هزار فعال قرآنی از مالیات خبر داد که موضوع معافیت مؤسسات قرآنی مربوط به امسال نیست و چند سالی است که این قانون اجرا می‌شود.

بازنگری در معافیت‌های مالیاتی در همه بخش‌ها در دستور کار دولت

مهدی عزیز‌زاده مدیر دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره موضوع معافیت مؤسسات قرآن از مالیات گفت: این موضوع چند سالی است که اجرا می‌شود اما امسال به دلیل اینکه دولت در تأمین بخشی از بودجه به درآمد‌های مالیاتی تکیه دارد به بازنگری درخصوص معافیت‌های مالیاتی پرداخت و اتفاقاً موضوع مالیات مؤسسات باز هم در دستور بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به محض شنیده شدن زمزمه‌هایی مبنی بر لغو معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پی‌گیری‌های جدی خود را برای این امر آغاز کرد تا موضوع معافیت مؤسسات ادامه پیدا کند.

مؤسسات قرآنی نیاز به حمایت دارند

مدیر دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضع مالی مؤسسات قرآنی گفت: شرایط مؤسسات قرآنی به گونه‌ای نیست که بتوانند مالیات بدهند زیرا این‌ نهاد‌های مردمی درآمد چندانی ندارند و بسیاری از آنها برای تأمین هزینه‌ها از کمک‌های دولتی و همچنین‌ خیران استفاده می‌کنند.

پی‌گیری وزیر ارشاد برای معافیت مالیاتی مؤسسات از معاون اول و سازمان برنامه و بودجه

عزیز‌زاده ادامه داد: از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع حمایت از مؤسسات را در دستور کار قرار داد و وزیر ارشاد شخصاً پی‌گیر معافیت مالیاتی مؤسسات از معاون اول رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه شد و نهایتاً حذف قانون معافیت مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات از دستور کار دولت خارج شد و مؤسسات مثل سابق از پرداخت مالیات معاف هستند.

انتهای پیام/