شناسهٔ خبر: 36378723 - سرویس سیاسی
منبع: جوان | لینک خبر

۱۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در فارس اجرا می‌شود

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
سرويس ايران جوان آنلاين: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، بیش از ۱۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در استان فارس و ۴۰ ویژه برنامه در شیراز برگزار می‌شود.
روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه، سفیر کتاب از برنامه‌های مهم هفته کتاب و کتابخوانی است گفت: هدف از این اقدام تسهیل دسترسی به کتاب برای عشایر است.
وی افزود: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، بیش از ۱۳۰۰ برنامه ویژه هفته کتاب و کتابخوانی در استان فارس و ۴۰ ویژه برنامه در شیراز برگزار می‌شود. این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه زیارت قبور شهدا و جشن کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود، از اجرای برنامه‌های کتابخوانی ویژه زندانیان، پارکبانان و باغبانان، فرهیختگان، هنرمندان و دیگر گروه‌های جامعه خبر داد. به گفته منوچهری، اجرای همایش‌های خیران در شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات و خرمبید و آغاز عملیات اجرایی ساخت یا افتتاح کتابخانه در نقاط مختلف استان فارس، از دیگر برنامه‌های این هفته است. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: فعالیت‌های خوبی تحت عنوان آتش‌نشانان کتابخوان، روشندلان کتابخوان، سالمندان کتابخوان و کودکان کتابخوان انجام شد. این هفته هم با بودجه بیش از ۷۷میلیون تومانی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.