شناسهٔ خبر: 35296260 - سرویس سیاسی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اثرات معنوی ماه محرم باید در جامعه جاری شود

یکی از اساتید برجسته علوم حوزوی گفت: اثرات معنوی ماه محرم نباید به این ایام محدود شود و باید برای جاری شدن اهداف عاشورا در جامعه تلاش کنیم

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، همایش رهروان زینبی همراه با ۷ امامزاده در سمنان و با حضور پرشور بانوان در جوار شهدا و در امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد
یکی از اساتید برجسته علوم حوزوی در سمنان در جمع بانوان حاضر در این اجتماع اظهار کرد: حضرت زینب (س) بانویی است که پیام قیام امام حسین (ع) را به گوش جهانیان رساند.
حجت الاسلام حسن‌آبادی گفت: تأثیرپذیری از واقعه عظیم کربلا و آنچه بر سر اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز عاشورا آمد نباید منحصر و محدود در همین چند روز محرم باشد و بلکه لازم است اثر معنوی این ایام در طول سال در زندگی فردی و اجتماعی تمام رهروان حسینی و زینبی جریان داشته باشد.
وی تأکید کرد: ما به‌عنوان ادامه‌دهندگان نهضت حسینی باید سبک زندگی خود را بر پایه و اساس سبک زندگی حسینی، فاطمی و زینبی بنا نهیم و فرزندان خود را با این سبک تربیت کنیم تا از آماج حملات و توطئه‌های ویران‌کننده اخلاق اسلامی از سوی دشمنان در امان باشند.
این استاد علوم حوزوی گفت: بانوان ستون اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید هر بانو در کانون خانواده خود با بصیرت و آگاهی از آنچه در جامعه رخ می‌دهد به تربیت فرزندان خود بپردازد.
در پایان این اجتماع باشکوه میثاق نامه با بانوی پرچم‌دار بصیرت عاشورایی حضرت زینب کبری (س) قرائت شد.