به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تاپ کوپن، به طور معمول، فروشندگان یا صاحبان کسبوکارها، این کدهای تخفیف را درست میکنند تا مصرفکنندگان را به خرید بیشتر ترغیب کنند.
کدهای تخفیف که در بازارهای محلی به کوپن تخفیف مشهور هستند، اغلب از راههایی مانند ایمیل، مجلات، روزنامهها، اینترنت (بازاریابی ایمیلی، رسانههای اجتماعی) مستقیما توسط تولیدکننده یا صاحبان کسبوکار به مشتریان عرضه میشوند. در واقع، هدف کد تخفیف، فروش بیشتر برای فروشندگان و صاحبان کسبوکارها و ترغیب کردن بیشتر خریداران به خرید از آنها است. از طرفی دیگر، با این روش میخواهند به نوعی در بین مردم محبوب و ماندگار شوند.
از این جهت که بیشتر کدهای تخفیف، بازه زمانی خاصی دارند، فروشنده جهت ترغیب خریدار به خرید از آنها، فقط امکان استفاده از کد تخفیف را در آن بازه زمانی خاص به وی میدهد. در نتیجه، معمولا فروش در این بازه زمانی به دلیل اعمال کد تخفیف، بیشتر از سایر ایام خواهد بود. علاوه بر این، کدهای تخفیف که در بازارهای محلی کوپن خرید نامیده میشوند، میتوانند یک بازار رقابتی در بازارهای محلی ایجاد کنند.
امروزه نه تنها فروشندگان اینترنتی، بلکه فروشندگان محلی نیز از کدهای تخفیف برای ترغیب مشتریان به خرید استفاده میکنند. برای مثال، در بعضی فروشگاهها، فروشنده به ازای خرید برخی اجناس خاص، به شما کوپن تخفیف چند درصدی را در بعضی اجناس دیگر میدهد. این شیوه خریدوفروش، چند دهه است که هم برای فروشندگان پرسود بوده است، هم برای خریدارن. در واقع کدهای تخفیف وارث کوپنهای تخفیف در بازارهای محلی هستند.
تاریخچه کد تخفیف
اولین کوپن تخفیف متعلق به شرکت کوکاکولا در سال ۱۸۸۸ است. این کوپن خرید به خریداران امکان خرید و نوشیدن یک لیوان کوکاکولا را به صورت رایگان میداد. تا سال ۱۹۱۳ میلادی، مشتریان این شرکت محبوب، حدود ۸.۵ میلیون نوشابه رایگان را با استفاده از این کوپن تخفیف نوشیده بودند.
سپس در طول دهههای بعد، فروشگاهها و سوپرمارکتهای زنجیرهای، شروع به استفاده از کوپنهای تخفیف برای فروش بیشتر در برابر رقبا کردند. در سال ۱۹۹۰ با ورود اینترنت به زندگی مردم، کدهای تخفیف آنلاین و کدهای چاپشده به وسیله رایانه در بین مردم رایج شدند. در سال ۲۰۰۲ میلادی، ۳.۸ میلیارد دلار به کمک کدهای تخفیف، پسانداز شده بود. در سال ۲۰۰۸ میلادی، صاحبان کسبوکارها با استفاده از گوشیها، کدهای تخفیف را به مشتریانشان عرضه میکردند. در سال ۲۰۱۳، استفاده از کدهای تخفیف به قدری رایج شده بود که طبق آمار وبسایت RetailMeNot، حدود ۹۲ درصد مردم آمریکا از کد تخفیف استفاده میکردند.
فروشندگان همیشه به دنبال سودبردن از فروششان نیستند! مانند مثال کوکاکولا، آنها با کدهای تخفیف در واقع به نوعی محصول و برند خودشان را تبلیغ میکنند تا بتوانند در ذهن خریداران، جایگاه ویژهای برای خود باز کنند.
انواع مختلف کدهای تخفیف
انواع مختلفی از تخفیفها در کسبوکارهای اینترنتی و محلی مانند: تخفیف، حملونقل رایگان، خرید یک عدد و دریافت یک جنس رایگان دیگر، کد تخفیف برای مشتریانی که برای بار نخست خرید کردهاند، پیشنهاد رایگان خرید، خریدهای جشنوارهای و هدایای رایگان وجود دارد. به همین صورت، از کدهای تخفیف، استفادههای مختلفی میشود. استفادههایی مانند تشویق به خرید، کاهش قیمت کالاهایی مخصوص، معرفی برند به مشتریان یا کمک به بازاریابان تا بهتر بتوانند رفتار مشتری را تحلیل کنند.
نحوه کارکرد آنها
معمولا کدهای تخفیف، وقتی از طرف مشتری به فروشنده داده میشوند، فروشنده جنس موردنظر مشتری را با تخفیفی که روی آن کد تخفیف درج شده است، به وی میفروشد. خرید با قیمت کمتر از طرفی برای مشتریان رضایتبخش بوده، از طرفی فروشندگان را نیز به هدف خودشان که فروش بیشتر و شناختهشدن در بین مردم است، میرساند.
خرید آنلاین و کد تخفیف
یکی از مزیتهای بزرگ کسبوکارهای آنلاین به نسبت کسبوکارهای محلی، ارائه محصولاتشان به طیف وسیعی از افراد میباشد. همین امر به آنها کمک میکند تا فروش بیشتری با درصد سود کمتری داشته باشند. قطعا استفاده از کد تخفیف، این فروش را میتواند برای آنها چندین برابر کند. به همین دلیل، کد تخفیف در بین صاحبان کسبوکارهای اینترنتی، طرفدار زیادی دارد.
امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در میان مردم، بیشتر افراد دوست دارند تا اقلام مورد نیازشان را از طریق اینترنت خریداری کنند. جدای اینکه اینترنت به ما این امکان را میدهد که بتوانیم بدون دغدغه، به بررسی و مقایسه محصولات فروشگاههای آنلاین بپردازیم، امکان خرید با کد تخفیف را نیز برای ما فراهم میکند.
تقریبا کمتر کسبوکار آنلاینی را میتوان یافت که از کد تخفیف برای فروش محصولاتش استفاده نکند. معمولا بیشتر فروشگاههایی که سرویسهایی را به مردم در بستر اینترنت ارائه میدهند، در مناسبتهای خاص به کاربرانشان، کد تخفیف ارائه میکنند. بازه زمانی استفاده از کدهای تخفیف، معمولا چند روز بوده و در این مدت زمان کوتاه، خریداران زیادی از این فرصت برای خرید محصول موردنظرشان استفاده میکنند. کد تخفیف در اینترنت و کسبوکارهای آنلاین توسط فروشندگان ایجاد میشوند و معمولا حاوی حروف و اعدادی هستند.
کسبوکارهای اینترنتی، معمولا با ارائه کد تخفیف، امکان خرید با قیمت کمتر را برای مشتریان فراهم میکنند. تنها کاری که مشتریان باید انجام دهند، استفاده از کد تخفیف به هنگام خرید سرویس موردنظرشان است.
ارائه و استفاده از کد تخفیف، این فرصت را به خریداران میدهد تا جنس موردنظرشان را به قیمت مناسب و رقابتیتری بخرند. از طرفی، فروشندگان نیز با ارائه کدهای تخفیف، فروش محصولات را افزایش میدهند. بعضی از فروشندگان برای اینکه مشتری، تجربه بهتری از خرید خود داشته باشد، درصد کمی سود را روی محصولات خاصی اعمال میکنند تا مشتری بتواند با تخفیفهایی که روی سایت قرار گرفته است، از آنها خرید کند. بدین وسیله، آنها میخواهند در بین مشتریان، به برندی معتبر تبدیل شوند. بازار اینترنتی به حدی رقابتی شده است که شاید کمترین خریداری را بتوان یافت که به کد تخفیف فکر نکند.
یکی از مجموعههایی که به صورت تخصصی در زمینه ارائه کد تخفیفهای آنلاین فعالیت میکند، مجموعه تاپ کوپن است. همچنین این مجموعه برای دسترسی راحتتر کاربران به کدهای تخفیف کسبوکارهای مختلف، یک اپلیکیشن کد تخفیف طراحی کرده که از کافه بازار و مایکت قابل دانلود است.
انتهای رپرتاژ آگهی