شناسهٔ خبر: 33716661 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اراک؛

تجلیل از مادران نمونه و شاخص استان مرکزی

در آیین نکو داشت مقام مادر، از مادران نمونه و شاخص استان مرکزی تجلیل شد .

صاحب‌خبر -

تجلیل از مادران نمونه و شاخص استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در دومین آیین تجلیل از مادران نمونه استان مرکزی گفت: مادر شایسته ایران اسلامی از بین استان های کشور امسال انتخاب و به عرصه بین المللی معرفی می شود.

غلامرضا محمدی افزود: آیین نکوداشت از مادران نمونه در ۲۹ استان کشور برگزار شده است و اراک دومین کلانشهری است که این آئین را برای پاسداشت خدمات مادران برگزار می‌کند.

او گفت: امسال برای نخستین با از مادران 17قومیت و چهار دین الهی نیز با هدف اتحاد و انسجام ملی تجلیل می‌شود.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در ادامه افزود: این آئین در برخی از استان‌های کشور برگزار نشده و استان مرکزی با اهتمام به جایگاه مادر در برگزاری پیشتاز است.

محمدی افزود: ایمان به خدا، امید، احترام به والدین، باور و کمک به همنوع، پنج اصل موفقیت در زندگی است و جوانان با توجه به این خصیصه می توانند از سد مشکلات زندگی عبور کنند.

او گفت: زنان به علت باور داشتن توانایی خود می توانند در تربیت فرزند موفق تر عمل کنند.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: سرمایه گذاری در کانون خانواده با محوریت مادران و در سنین کودکی می تواند نتایج ارزشمند بیشتری از ده ها بنگاه زود بازده اقتصادی به همراه داشته باشد.

استاندار مرکزی هم گفت: باید با تکریم از مادران جایگاه با ارزش آنان مورد تجلیل قرار گیرد و این مهم نیازمند فرهنگ سازی به ویژه برای نسل جوان است.

سید علی آقازاده افزود: فرزندان باید همواره قدردان زحمات والدین به ویژه مادران خود باشند و مادرانی که در بین ما حضور ندارند همواره روح آنان حاضر است و دعای آنان بدرقه فرزندان است.

او گفت: برگزاری آئین نکوداشت مادران نمونه اقدام فرهنگی به جا و شایسته ای است که یادآوری می کند تا جایگاه مادران را بیشتر از گذشته رفیع بدانیم.

استاندار مرکزی افزود: : مادران در تربیت فرزندان نقش اثر گذاری برعهده دارند و انجام این وظیفه موجب تربیت و آموزش نسلی خواهد شد که آینده کشور را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه این همایش با هدف الگوسازی رفتاری و تکریم مقام مادربرگزار شده  گفت: مادران شایسته استان مرکزی در فرآیندی دقیق رصد و شناسایی شده اند

خانم فرجی افزود: این مادران شایسته بر اساس معیار‌های تعیین شده در سه بخش مادران با زندگی دشوار، مادرانی که فرزندان موفق تربیت کرده اند و مادران موفق در زندگی فردی و اجتماعی برترین‌ها شناسایی شده اند.

<div id="video-display-embed-code_3664875"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2461077/3664875?width=400&height=300"></script></div>