شناسهٔ خبر: 32997287 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجمع زنان اصلاح طلب:

بسترهای وقوع اسیدپاشی باید شناسایی شود

تهران-ایرنا- عضو مجمع زنان اصلاح طلب ازطراحان طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان خواست علاوه بر در نظر گرفتن اثرگذاری و پیامدها، بسترهای ایجاد کننده بزه را شناسایی و برای آن تدبیری بیاندیشند تا خشونت در جامعه کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

«اشرف بروجردی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنوان تشدید مجازات اسیدپاشی افزود: این طرح وقتی اثرگذار است که میان جرم و مجازات سنخیت و تناسب وجود داشته باشد. اسیدپاشی غیر از تبعات جسمی، می تواند پیامدهای روانی و اجتماعی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: حمایت نکردن از قربانی اسیدپاشی موجب افزایش حس ناامنی روانی جامعه و تنش در اجتماع می شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: تدوین کنندگان این طرح به احتمال زیاد افرادی هستند که بزه را می شناسند و از اثرات و تبعات آن به خوبی آگاه هستند و برهمین اساس آن را پیشنهاد کرده اند.
بروجردی تصریح کرد: تدوین کنندگان این طرح علاوه بر اثرگذاری و پیامدها باید بسترهای ایجاد کننده بزه را شناسایی و برای آن تدبیری بیاندیشند تا خشونت در جامعه کاهش یابد.
وی یادآور شد: در سنوات گذشته بیشتر شاهد وقوع جرایمی چون قتل و تجاوز به عنف بودیم و بحث اسیدپاشی نسبتا جدید است بنابراین باید مجازات های مناسبی در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن قرار است در جلسه علنی امروز - دوشنبه- مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

**نسل جوان باید فهمیده شود
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره مباحث اخیر درخصوص منع دوچرخه سواری زنان هم گفت: نحوه برخورد ما با برخی واقعیت های اجتماعی نه تنها بازدارنده نیست بلکه تحریک کننده است، به ویژه نسل جوانی که عصیان کردن از ویژگی آن است باید فهمیده شود.
بروجردی خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری چه آسیبی به پسران و دختران می رساند که مانع آن شویم؟ این موضوع خارج از عرف و منطق است.
وی تاکید کرد: علما باید درمورد این مسائل نظر دهند و باتوجه به نیازهای زمان و در نظر گرفتن واقعیت های اجتماعی نظرات خود را بیان کنند.
سیام**3202** 1336