شناسهٔ خبر: 32924112 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری احداث 10 باب مدرسه در دماوند/ لزوم پرداخت حق‌التدریس معلمان

دومین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند با پیگیری احداث 10 باب مدرسه و تأکید بر لزوم پرداخت حق‌التدریس معلمان در این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مجید صفری، فرماندار دماوند در دومین نشست شورای آموزش و پرورش دماوند در حضور جمعی از مسؤولان اظهار کرد: در سال 98 مشکلات آموزش و پرورش در این شهرستان به خوبی رصد می‌شود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کار ما، خودکفایی آموزش و پرورش در جنبه‌های مختلف اقتصادی، نیرو، امکانات و غیره است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: سال گذشته نقطه آغاز کار ما بود، بحث‌هایی مانند تورم و تحریم جزو مباحث ملی است و قطعا تدابیر لازم برای آن اندیشیده می‌شود، اما با این وجود خرسندیم که توانستیم به اهداف خود برسیم.

صفری گفت: اگر آموزش و پرورش از فرصت‌های خود استفاده کند، می‌تواند در مواقعی از لحاظ درآمدی کمک‌رسان باشد.

وی با تأکید بر انجام برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه‌ها در دماوند گفت: با توجه به تقسیم‌بندی فصلی و به جهت جلوگیری از پراکندگی، همه پروژه‌ها باید در پایان هر فصل مورد افتتاح قرار گیرد.

فرماندار دماوند با بیان لزوم بازتاب اقدامات در سال جاری تصریح کرد: در بحث رونق تولید، با تمرکز بر روی برنامه‌ها و ادامه روند جاری، حداقل بیش از 40 درصد از موسسات و کارخانه‌های تعطیل دماوند مجددا فعال خواهد شد.

*لزوم پیگیری مطالبات فرهنگیان از طریق استانداری

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش دماوند نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: از مسؤولان، شهرداری‌ها و شوراهای دماوند، آبسرد و کیلان برای برگزاری مراسم مقام روز معلم قدردانی می‌کنیم که از فرهنگیان تجلیل کردند‌.

وی افزود: در نشست شورای آموزش و پرورش، بحث مطالبات فرهنگیان مطرح شد، اما بحث پرداخت حق‌التدریسی و سرویس معلمان وضعیت خوبی ندارد و به عبارتی بحرانی است که پیگیری مطالبات فرهنگیان باید از طریق استانداری تهران صورت گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: در خصوص اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است و برنامه‌های خوبی در اردوگاه شهید مصطفی خمینی داریم‌.

پورفتحی با بیان اینکه مرکز مشاوره تحصیلی و خانواده با حمایت مسؤولان در دماوند راه‌اندازی شد، افرود: ما در حوزه آموزش چندین جشنواره از جمله جابر را برگزار کردیم؛ همچنین برای نخستین بار جشنواره‌های دستاوردهای غیردولتی و ایران‌شناسی را داشتیم که در این خصوص از مساعدت شهرداری دماوند قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است، تصریح کرد: احداث مدرسه ۱۵ کلاسه مسکن مهر در هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود و مسکن و شهرسازی برای این پروژه، یک میلیارد تومان به حساب اداره‌کل نوسازی مدارس واریز کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: با توجه به اقداماتی که از طریق مجمع خیرین استان تهران صورت گرفت، عملیات تخریب و نوسازی مدرسه ۱۵ خرداد روستای جابان نیز به زودی انجام خواهد شد؛ همچنین احداث مدرسه 6 کلاسه سرخده توسط خیر نیز در حال پیگیری است.

پورفتحی در ادامه افزود: هنرستان زینبیه دماوند پس از برگزاری امتحانات افتتاح می‌شود؛ علاوه در خصوص بر این دبیرستان ولی‌عصر(عج) که چند سالی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود، پیمانکار پروژه قول داده که تا شهریورماه امسال این مدرسه را تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی با اشاره اینکه پیگیری آغاز عملیات عمرانی و احداث ۵ مدرسه تا پایان سال جاری گفت: در روزهای گذشته، کانون بازنشستگان فرهنگیان دماوند افتتاح شد تا ضمن بحث رفاهی، تجریبات آنها مورد استفاده قرار گیرد.

*افزایش شهریه مدرسه هیأت امنایی در دماوند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: همچنین مدرسه سربندان نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در شهریورماه امسال افتتاح می‌شود.

پورفتحی تاکید کرد: مدارس ابتدایی پایه‌های اول تا پنجم، حداقل تا یکم خردادماه و حداکثر تا پنجم خردادماه دایر هستند، علاوه بر این دانش‌آموزان پایه 12 برای اولین بار امتحان نهایی دارند که به جهت آشنایی با نمونه سوالات، پیش از تعطیلات نوروز، امتحانی به صورت نمایشی برای آنها برگزار شد.

وی با تأکید بر اهمیت امتحانات نهایی بیان کرد: پیش از این تکثیر سؤالات در اداره آموزش و پرورش انجام می‌شد، اما با توجه به وجود فضای مجازی، این کار پیش از آغاز امتحان در حوزه امتحانی انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: در این خصوص تعداد پنج حوزه امتحانی در نظر گرفته شده و همکاری اداره برق به جهت دسترسی به سیستم و سوالات امتحانی ضروریست؛ همچنین هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی در خصوص استقرار در برخی از مدارس صورت گرفته است.

پورفتحی عنوان کرد: با توجه به گرانی نرخ کاغذ، باید تدبیری برای تأمین کاغذ مدارس به خصوص برای امتحانات خردادماه اندیشیده شود؛ در سال‌های گذشته اعتباری در این خصوص اختصاص می‌یافت که امیدواریم امسال نیز شورای آموزش و پرورش مساعدت کرده و تدبیری اندیشیده شود.

وی از مدرسه خبازی به عنوان تنها مدرسه هیئت امنایی شرق استان تهران نام برد و گفت: سال گذشته شهریه مصوب ثبت‌نام در این مدرسه 500 هزار تومان بود، اما امسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.

*افزایش راندمان کاری آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام امتحانات پایان سال تحصیلی، باید مساعدتی از سوی مدارس برای دانش‌آموزان در خصوص ساعت کار مدارس صورت گیرد و این امر در راستای ترویج معارف اسلامی انجام شد.

وی افزود: بالا بردن راندمان کاری آموزش و پرورش، سطح قبولی و کیفیت آموزش برای ما بسیار حایز اهمیت است، این نهاد باید شرایطی فراهم کند که دانش‌آموزان بدون استرس در امتحانات شرکت کنند، در این خصوص می‌توان از کمک روانشناسان و کارشناسان نیز استفاده کرد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مدیران و معلمان نیز در آرام‌سازی دانش‌آموزان هنگام امتحانات مؤثرند و دوری از استرس در زمان امتحانات باید مدنظر قرار گیرد.

فتاح دماوندی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: در این خصوص باید از موازی‌کاری ادارات پرهیز شود؛ علاوه بر این با توجه به شعار سال، امیدواریم برنامه‌ریزی‌هایی به جهت یادگیری مهارت‌های شغلی مختلف برای دانش‌آموزان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این خصوص، در صورت امکان، انجام تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و مرکز فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مورد علاقه دانش‌آموزان، کاری شایسته خواهد بود؛ علاوه بر این، مساجد نیز برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر دارند تا معنویت، مهارت، اخلاق و علم در کنار یکدیگر قرار گیرد.

انتهای پیام/67015/