شناسهٔ خبر: 32921912 - سرویس اجتماعی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش باران و تگرگ به شهرستانهای کلات و درگز آسیب رساند

مشهد- ایرنا- بارش شدید باران و ریزش تگرگ علاوه بر انسداد برخی جاده ها خسارات و مشکلاتی در شهرستانهای کوهستانی کلات و درگز ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

مهدی ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وزش توفان شدید و در ادامه بارش باران و تگرگ در غرب شهرستان کلات به مزارع کشاورزی دیم وآبی و همچنین برخی تاسیسات آب، برق و مخابرات شهرستان در این منطقه خسارت وارد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر آب سه روستای کرناوه، عزیز آباد و سنگدیوار قطع شده است و به دلیل آسیب دیدگی تیر برق در روستای کرناوه شیرین برق تعدادی از واحدهای مسکونی قطع است.
فرماندار کلات به آسیب دیدگی جاده کلات - درگز اشاره و بیان کرد: پنج واحد مسکونی در روستای کرناوه شیرین دچار آبگرفتگی شده است که عملیات امداد رسانی توسط ساکنان محل صورت گرفته است و اکیپ شرکت برق، آبفار و راهداری برای رفع مشکلات ایجاد شده در حال فعالیت هستند.
ناصری افزود: ارزیابی خسارت وارده به اراضی کشاورزی مناطق آسیب دیده در حال انجام است و گزارش تکمیلی ارزیابی خسارات همین امروز به اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ارسال خواهد شد.
بارشهای بهاری و سیلاب ناشی از آن در فروردین ماه امسال نیز 330 میلیارد ریال به منازل و مزارع کشاورزی و تاسیسات زیربنایی شهرستان مرزی کلات خسارت وارد کرد.
مرکز شهرستان 37 هزار نفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع شده است.
همچنین فرماندار درگز نیز از وارد آمدن خسارت به مزارع گندم و جوی این شهرستان خبر داد و گفت: بارش باران شدید و ریزش تگرگ موجب بروز'افتادگی' در برخی مزارع جو و گندمزارهای شهرستان شده که برآورد خسارت به زودی انجام خواهد شد.
محمد حسن فرهادی به آسیب دیدگی جاده درگز- کلات اشاره کرد و افزود: بارشها به پل و ابنیه فنی در ورودی دو روستای یکه باغ و پلگرد در بخش لطف آباد شهرستان درگز خسارت زده است .
وی ادامه داد: این بارشها از ساعت 14 دیروز چهارشنبه آغاز شد و تا بعد از ظهر ادامه یافت و موجب قطع موقت برق در پنج روستای شهرستان درگز شد.
بارش باران در فروردین ماه امسال نیز 320 میلیارد ریال به شهرستان درگز خسارت وارد کرد که از این میزان سهم بخش کشاورزی 265 میلیارد ریال برآورد شد.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
1922/3221