شناسهٔ خبر: 32920365 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی استان تهران:

استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را از نظر سرانه‌ها در کشور دارد

تهران- رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را از نظر سرانه‌ها در کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری عصر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شورای اسلامی استان تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های نابرخورداری استان تهران از سرانه‌ها، نبود برنامه منسجم مبتنی بر سند آمایش استان است، اظهار داشت: استان تهران رتبه دوم نابرخورداری را از نظر سرانه‌ها در کشور دارد.

فخاری در ادامه از ابلاغ احکام در شورای شهر تهران در خصوص برنامه سوم توسعه پایتخت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در تدوین این سند تأخیر ایجاد شده است می‌توان از این تأخیر به وجود آمده در جهت فرصت همخوان سازی با اسناد آمایش سرزمین و توسعه استان تهران بهره برد.

رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه تسلط رسانه‌ها بر مسائل توسعه استانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: از رسانه‌ها دعوت می‌کنم مثل مدیران و اعضای شوراها به اسناد آمایش سرزمین و توسعه استان در مقیاس استانی و شهرستانی تسلط کافی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از مفاد این اسناد به خوبی و با جزئیات اطلاع داشته و به آن پایبند باشند بیان داشت: در مسیر تدوین این اسناد، نخستین سازمانی را که درگیر کرد، شوراها بود که نقش به سزایی در آگاه سازی و ارتقای اطلاعات مردم و مدیران دارد و مدیران نیز باید به این موضوع حساسیت و اشراف لازم را داشته باشند.