شناسهٔ خبر: 3276353 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست کرمانشاه خبر داد

احصاء 150 چالش زیست محیطی در کرمانشاه / اکو پارک «پرآو»، جاذبه‌ طبیعی بی‌نظیر در خاورمیانه

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از احصاء 150 چالش زیست محیطی در استان و تلاش برای ایجاد اکو پارک «پرآو» به‌عنوان یک جاذبه‌ طبیعی بی‌نظیر در خاورمیانه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تورج همتی ظهر امروز در آیین تجلیل و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه استانی مهم و استراتژیک در منتهی‌الیه فلات ایران است که از دیرباز به دیار سنگ و آب شهرت یافته است.

وی استان کرمانشاه را شناسنامه محیط زیست غرب کشور برشمرد و اصلاح و بازنگری سند توسعه محیط زیست و همگام شدن با اسناد بالادستی را از مهمترین برنامه‌های کاری خود اعلام کرد.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تدوین افق پنج ساله برای برنامه‌های زیست محیطی در استان کرمانشاه برای شناسایی و احصاء چالش‌های موجود را از دیگر اقدامات دوره مدیریتی خود دانست.

همتی افزود: در همین راستا شناسایی تهدیدها و فرصت‌های زیست محیطی استان در دستور کار قرار گرفت و 150 چالش در استان شناخته و برای آنها نقشه راه تدوین شد.

وی حضور فعال در کارگروه آمایش سرزمین و تأکید بر اهمیت جایگاه محیط زیست در این آمایش را از تلاش‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در مدت ریاست خود برای پاسداشت محیط زیست عنوان کرد.

این مسئول کرمانشاه را کانون سراب‌های کشور برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت سراب‌ها در بحث‌های اکوتوریستی مطالعاتی در مورد مدیریت یک‌پارچه آب در استان کرمانشاه صورت گرفته است.

همتی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله آب خاکستری و آب مجازی و بازیافت آب در صنایع از موارد مورد تأکید اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این مدت بوده است.

وی از تدوین بسته مقابله با ریزگردها برای نخستین بار در کشور به همت اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در زمینه مقابله با آلودگی هوا نیز صنایع را مجبور به نصب دستگاه پالایش آنلاین کرده‌ایم.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: در بحث تنوع زیستی نیز هفت درصد از مناطق حفاظت شده در کشور متعلق به کرمانشاه است که درصدد افزایش آن به 11 درصد بودیم.

همتی با تأکید بر اهمیت توسعه اقتصاد سبز در کشور، بیان داشت: در حوزه اکوتوریست نیز سایت پرنده‌نگری هشیلان را در دستور کار داشتیم که توانستیم پنج میلیارد ریال برای توسعه این سایت از مسئولان بگیریم.

وی اکو پارک پراو را یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی در خاورمیانه عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد این پارک نیازمند تخصیص اعتبار است که امیدواریم سازمان محیط زیست و رئیس جمهور به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزایش نرخ مشارکت مردمی در حوزه فعالیت‌های زیست محیطی در استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: روستای «گلال» در منطقه اورامانات به‌عنوان پایلوت‌های جهانی در مورد مباحث مشارکت‌های مردمی مطرح است.

همتی بیان داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی نیز اقداماتی همچون افزایش سمن‌های محیط زیستی انجام شد که رتبه استان از جایگاه 26 به دوم کشوری در این زمینه ارتقا یافت.

انتهای پیام/2700/و40/ض1002