شناسهٔ خبر: 32468215 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

اقتدار و امنیت پایدار

اقتدار و امنیت ایران اسلامی در سایه همت و غیرت جوانانش از نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری و دفاعی قدرتمند به واسطه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس سیاسی: بشر از گذشته‌های بسیار دور یا به تعبیری صریح‌تر از ابتدای خلقت نیازمند حفاظت و حراست از جان و مال خود بوده است.شاید در ادوار مختلف حیات بشری اهمیت و ضرورت تامین امنیت ویژگی‌ها و اقتضائات خاص زمان خود را داشته  چراکه این مهم در هیچ دوره از حیات بشری مورد غفلت نبوده است.

با افزایش جمعیت بشر و تنوع سلیقه‌ها و نگرش‌های زندگی، آنچه بیش از همه در کانون توجه تمدن‌های بشری قرارداشته مقوله تامین امنیت وحفاظت و حراست از مرزهای جغرافیایی و مسکونی خود بوده است.مرزهایی از محدوده یک قلعه و برج گرفته تا قلمر و گسترده.

با گذشت زمان و افزایش چشمگیر جمعیت بشر و توسعه تمدن‌ها و شکل‌گیری کشورها، ماهیت تامین امنیت نیز از شکل دفاع در برابر حیوانات و تهدیدات طبیعی و محیطی به گستره فراگیرتر و پیچیده‌تری کشیده شده و ضرورت ایجاد لایه‌های امنیتی برای ادامه حیات و بقای نسل بشری مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

در این میان مولفه قدرت نیز با امنیت عجین شده و هر تمدن و کشوری که ظرفیت حفاظت بیشتر از خود را داشته دوام، بقا و استمرار بیشتری را نیز شاهد بوده است.با گذشت زمان ماهیت امنیت نیز در جهان معاصر از شکل بدوی و قدرت زور و بازو به نگرش‌های مدرن تغییر پیدا کرده و مقوله امنیت برای بشرهزاره سوم به مثابه اکسیژن برای ادامه حیات است.

این مهم تا آنجا پیش رفت که کشورها اولویت اول منابع و منافع خود را بر تامین هرچه بیشتر امنیت در برابر تهاجمات داخلی و خارجی قرار داده‌اند.امروزه این مولفه به عنوان پیش نیاز دوام و قوام یک سرزمین مورد اجماع نظر همگانی است به‌طوریکه واژه اقتدار و قدرتمندی یک کشور بدون پشتوانه امنیت پایدار برای ساکنانش امری بی‌معنی و عاری از واقعیت است.اقتدار و امنیت ایران اسلامی در سایه همت و غیرت جوانانش از نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری و دفاعی قدرتمند به واسطه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است.

آنچه تکمیل کننده و تامین کننده امنیت پایدار است بدون شک یک بازوی تشکیلاتی قوی و زبده و سازمان یافته است تا بتواند با رصد دقیق همه عوامل مخل امنیت، با نگاهی پیشگیرانه نسبت به خنثی‌سازی آن اقدام نماید که قطعا تامین امنیت در این مقطع اهمیت راهبردی خود را نشان می‌دهد.

سخن از تشکیلات سازمانی و منسجم که به میان آمد نگاه‌ها ناخودآگاه بر تشکیلات و سازمان‌های اطلاعاتی امنیتی متمرکز می‌شود. اینکه چه تشکیلات و نفراتی در این عرصه با نگاه نافذ و تیزبین خود پیش از آنکه یک تهدید به بارنشسته و خسارتی را متوجه جان و مال مردم نماید همه وجوه آن را در نطفه خنثی نماید.

هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) فرصت مناسبی است تا با رمزگشایی از آنچه عامل ایجاد امنیت پایدار است از تلاش‌های خستگی ناپذیر این عزیزان به نحو شایسته قدردانی شود.کسانی که با پذیرش ریسک جان خود همواره در خط مقدم برخورد با عوامل ضد امنیتی که شاخص‌ترین آن تهدیدات تروریستی است قرار دارند تا ارمغان جانفشانی و ایثارگری آنان، آسایش و رفاه آحاد جامعه باشد.

قطعا امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در مقاطع مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که منطقه خاورمیانه جولانگاه گروهای تروریستی و تکفیری شده است نه یک ادعای داخلی که مورد تاکید و تحسین همه کشورها حتی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم قرار دارد. به تعبیری یک واقعیت عینی و اظهرمن الشمس است که ایران اسلامی با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور، نه درسطح خاورمیانه بلکه جهان امروزی است.

دریک نگاه تشبیهی میوه شیرین امنیت محصول تلاش‌های خستگی‌ناپذیر باغبانانی است که در دفع هر نوع آفتی فعالانه و مقتدرانه و متبحرانه حضور دارند و دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) نه تنها موجب آسایش و رفاه و تامین حفظ جان و مال و ناموس مردم است که موجب ثبات اقتصادی و اجتماعی نیز گردیده و شمول برکات این سرمایه ارزشمند انسانی بسیار فراوان است.

این سرمایه ارزشمند مرهون خلوص، ولایتمداری و جانفشانی سربازان گمنام امام زمان(عج) است که با توکل به خداوند منان و استعانت از رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب، هوشیارانه و مقتدر در دفاع از کیان این آب و خاک مقتدر و سربلند هستند. گام‌هایتان استوارباد.

انتهای پیام/3463/111