شناسهٔ خبر: 32361841 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجمع نمایندگان گلستان: ۴۷۰ قرقبان گلستانی با مصوبه دولت بیکار می‌شوند

R41471/P/S6,70/CT11

نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: مصوبه کاهش نیروی حافظ جنگل‌ها و مراتع برای قرقبانان سه استان گیلان، مازندران و گلستان است و جمعا دوهزا رو ۷۰۰ نفر در کشور که ۴۷۰ نفر از آنان گلستانی هستند، در این طرح بیکار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در جمع معترضان به مصوبه اخیر سازمان جنگل‌ها درخصوص کاهش نیروی انسانی در قالب حافظان جنگل اظهارداشت: طرح اخراج حافظان جنگل‌ها و مراتع و یا قرق‌بانان از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تصویب شده است و از اول اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: این مصوبه برای قرقبانان سه استان گیلان، مازندران و گلستان است و جمعا دوهزا رو 700 نفر در کشور در این طرح بیکار می‌شوند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیگیری این مصوبه از سوی مجمع نمایندگان استان‌های شمالی بیان داشت: این طرح توسط مجمع نمایندگان سه استان شمالی در هفته آینده پیگیری می‌شود تا وضعیت این افراد مشخص شود.

محمد‌ولی روزبهان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اظهارداشت: این طرح یک طرح ملی و کشوری است و باید توسط مجمع نمایندگان پیگیری شود. این موضوع از چهارماه گذشته مورد پیگیری نیروهای اطلاعاتی بوده اما هنوز نتیجه مثبتی نداشته است.

وی افزود: با بیکار شدن قرقبانان زیرساخت‌های جنگل‌ها و مراتع در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

یکی از قرقبانان آزادشهر به نمایندگی از معترضان اظهارداشت: شهرستان آزادشهر دارای 30 هزار هکتار جنگل است که حفاظت و نگهداری از آنها بدون قرقبانان امکان‌پذیر نیست. اگر جنگل‌ها و مراتع دارای قرقبان نبودند، این سرمایه‌های ملی از سوی سودجویان مورد تعرض قرار می‌گرفت. با بیکار شدن قرقبانان جنگل و مراتع شمال کشور به یغما می‌رود.

وی افزود: در استان گلستان 470 نفر و در شهرستان آزادشهر 80 نفر قرقبان که هر کدام سابقه کاری بین 18 تا 25 سال دارند از اول اردیبهشت بیکار می‌شوند.

نماینده قرقبانان بیان داشت: اخراج ما بدون بازخرید و یا در نظر گرفتن حقوق و سنوات است. این افراد عمر و جوانی خود را پای این کار گذاشتند و با این سن قادر نیستند در جای دیگر مشغول به کار و یا استخدام شوند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی در کشور و کمبود شغل و نداشتن سرمایه آنچنانی ما چگونه جوابگوی مخارج زندگی، هزینه‌های همسر و فرزندان خود باشیم. بیکاری سبب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌شود که تبعات آن خانواده را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/ ت