شناسهٔ خبر: 31831386 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هانت: دولت انگلیس همچنان باید برای جلب حمایت پارلمان از طرح برگزیت تلاش کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه انگلیس گفت دولت این کشور هنوز باید برای جلب حمایت نمایندگان پارلمان از طرح پیشنهادی برگزیت تلاش کند.
­به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن, جرمی هانت روز دوشنبه گفت دولت انگلیس می کوشد با تلاش مضاعف, نمایندگان پارلمان را برای پشتیبانی از طرح برگزیت پیشنهادی از سوی ترزا می نخست وزیر انگلیس مجاب کند. هانت در گفتگو با شبکه «بی بی سی تی وی» گفت:«برخی نشانه های دلگرم کننده دیده می شود اما هنوز کارهای بسیاری مانده که باید انجام شود. ریسک عدم دستیابی به توافق, دستکم تا جایی که به پارلمان انگلیس مربوط می شود, اندکی کاهش یافته, اما خطر فلج شدن برگزیت پابرجا است. به همین علت, ما این هفته, تلاش های خود را دو برابر خواهیم کرد.»
انتظار می رود که ترزا می نخست وزیر انگلیس, این هفته مجددا توافق پیشنهادی خود را برای خروج از اتحادیه اروپا که پیش از این دو بار از سوی قانونگذاران انگلیس رد شده است, دوباره برای رأی گیری به پارلمان بفرستد. هانت در پاسخ به این سوال که آیا رأی گیری در روز سه شنبه برگزار خواهد شد, گفت:«امیدواریم همین طور شود, اما لازم است از کسب آراء لازم مطمئن شویم.»