شناسهٔ خبر: 30670328 - سرویس اقتصادی
منبع: آریا | لینک خبر

دشمنان معيشت و رفاه مردم را نشان گرفته اند

صاحب‌خبر -
دشمنان معيشت و رفاه مردم را نشان گرفته اند
خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي گفت: دشمنان نظام اسلامي براي رسيدن به اهداف شوم خود معيشت و رفاه مردم را نشان گرفته اند.

«محمد ابراهيم رضايي» روز پنجشنبه در همايش آب و آينده در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگي بيت تاريخي امام خميني(ره) افزود: دشمن توان مقابله با کشور را در حوزه نظامي ندارد چرا کهايران اسلامي در صنعت هوا فضا و نظامي به پيشرفت هاي قابل توجهي رسيده است.
وي اظهارداشت: راهبرد دشمنان براي مقابله با ايران اسلامي توطئه گري در حوزه معيشت و رفاه مردم است و با تحريم و فشار مي خواهند اهداف شوم خود را عملياتي کنند.
نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي افزود: مشکلات کشور با عزم ملي و در سايه همدلي، اتحاد و انسجام حل مي شود.
رضايي تصريح کرد: مردم با تعامل و همدلي بايد در کنار مسئولان قرار گيرند نه در تقابل با مسئولان چرا که با تعامل و وحدت مي توان از مشکلات مختلف به ويژه تنگناهاي اقتصادي عبور کرد.
وي ادامه داد: در شرايط کنوني مسئولان و دلسوزان به مصالح جامعه و مردم بايد هوشيارتر عمل کنند.
رضايي تصريح کرد: يک زماني کشور در صنعت نفت وابسته بود اما اکنون در دانش فني صنعت نفت خودکفا شده است.
نماينده مردم خمين در خانه ملت افزود: فشار ها و تحريم هاي ظالمانه دشمن با محوريت دور کردن مردم از مسير اصلي انقلاب است و مردم بصير کشور با وحدت و همدلي اين دسيسه را به فرصت تبديل مي کنند.
رضايي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: کشاورزان محور استقلال اقتصادي محسوب مي شوند و در کشور ظرفيت هاي فراواني در بخش کشاورزي وجود دارد که بايد به صورت علمي و عملياتي به آن ها پرداخت.
وي ادامه داد: بر اساس روايت هر کجا آب و زمين وجود دارد و فقر در آنجا باشد بايد مردم آن منطقه مورد نکوهش قرار گيرند.
نماينده مردم خمين در خانه ملت افزود: ظرفيت هاي بسياري در جاي جاي کشور وجود دارد که از اين ظرفيت ها بهينه استفاده نمي شود.
وي گفت: افزايش بهره وري با استفاده از علم و فناوري روز ضروري است و با روي آوري به کشت هاي گلخانه اي از حداقل امکانات مي توان بيشترين توليد و سود آوري را ححاصل کرد.
رضايي اظهارداشت: بهره وري بخش کشاورزي ابزاري براي رسيدن به خود اتکايي و خودکفايي همه جانبه در توليد محصولات کشاورزي محسوب مي شود.
نماينده مردم خمين افزود: توليد سنتي در کشاورزي بايد کنار گذاشته شود و توليد مکانيزه رشد يابد.
وي با تاکيد بر اينکه در هر روستا بايد الگوي همخوان با اقليم و ظرفيت هاي آن تهيه شود، افزود: کارشناسان بايد بر اساس ميزان آب الگوي کشت به کشاورزان دهند تا با کمترين منابع درآمدزايي و شغل پايدار ايجاد کنند.
مدير عامل آب منطقه اي استان مرکزي در اين همايش گفت: خشکسالي هاي اخير اهميت نهادينه شدن فرهنگ مصرف آب را دوچندان کرده است.
«عزت الله آمره اي » افزود: فرهنگ صرفه جويي آب تنها در زمينه مصارف خانگي نيست بلکه در حوزه کشاورزي نيز بايد تغييرات اساسي صورت بگيرد.
وي ادامه داد: آب آشاميدني نبايد در فضاي سبز استفاده شود چرا که توجيه فني و اقتصادي ندارد و چمن کاري به دليل مصرف بالاي آب در شهرها ممنوع شده است.
آمره با بيان اينکه شيرهاي آب قديمي بايد تعويض شوند، افزود: همانگونه که براي صرفه جويي در مصرف برق با يارانه لامپ هاي کم مصرف جايگزين اقلام پرمصرف شيرهاي قديمي نيز بايد تعويض شوند.
وي افزود: با اتصال شبکه آب به سامانه انتقال آب سد کوچري به خمين مشکل کمبو د آب آشاميدني تا 20 سال آينده در اين خطه وجود ندارد.
مدير عامل شرکت آب منطقه اي استان مرکزي افزود: شبکه آب شهر خمين به اين خط متصل و 20 روستا از 42 روستاي مسير به اين خط انتقال متصل شده است.
آمره اي ادامه داد: کمبود آب فقط در بخش کشاورزي اين شهرستان وجود دارد که در سال هاي اخير تبديل به يک بحران جدي شده است.
وي ادامه داد: حفظ منابع آب موجود در شهرستان خمين نيازمند نهادينه شدن فرهنگ صرفه جويي و استفاده بهينه از ذخاير آب موجود است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان مرکزي افزود: راه برون رفت از بحران کم آبي در بخش کشاورزي تعامل به جاي تقابل ، فرهنگ سازي و استفاده بهينه با سيستم آبياري نوين است.
آمره اي گفت: چاه هاي غيرمجاز در اين استان باعث شده تا پايداري منابع آب هاي زيرزميني و سفره هاي آبي با چالش مواجه شوند.
وي اظهار داشت: حدود يکهزار چاه غير مجاز در استان مرکزي شناسايي شده که با تدابير و برنامه هاي اجرايي بسته مي شوند.
در اين همايش فرماندار خمين با اشاره به لزوم بهينه سازي مصرف آب در شهرستان اظهار داشت: آب امانت آيندگان و نسل هاي بعدي است و صرفه جويي در مصرف آب امري حياتي است.
«احمد طهراني» افزود : وضعيت خشکسالي کشور نتيجه استفاده نادرست از منابع آبي در سال هاي گذشته است و خشکي اقليم در استان و شهرستان واقعيت است و تنها راه مقابله با خشکسالي نيز مصرف صحيح آب است.
وي تاکيد کرد: آموزش هاي لازم به کشاورزان وبهره برداران منابع آبي در خصوص استفاده از کشت هاي جايگزين و کاشت محصولات کم آب و پربازده بايد ارايه شود.
فرماندار خمين افزود: حفاظت آب هاي زير زميني با يک يا چند دستگاه دولتي قابل اجرا نيست و مي طلبد تا مردم نيز با جديت وارد ميدان شوند و دولتمردان را در نجات کشور از بحران بي آبي ياري دهند.
در اين همايش از پنج بهره بردار نمونه منابع آب خمين تجليل شد.
خمين در جنوب استان مرکزي 105 هزار نفر جمعيت و داراي 160 روستا است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*