شناسهٔ خبر: 27386256 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

رواج هنر در جامعه موجب کاهش خشونت می شود

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اصل و اساس آن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اصل و اساس آن هنر است و همه مدیران باید حوزه کاری خود را فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر بدانند.
وی اضافه کرد: 2 کشور آلمان و ژاپن در جنگ جهانی به کل ویران شدند و اولی با ساخت سالن های اپرا و کتابخانه ها و دومی با آموزش و پرورش بازسازی خود را آغاز کردند که نشان دهنده اهمیت توجه به فرهنگ و هنر است.
زاهدی با بیان اینکه هنر یک تفنن نیست بلکه نیاز جامعه است، افزود: هر چقدر هنر در جامعه رواج داشته باشد انسان ها از خشونت به دور خواهند بود.
استاندار قزوین با بیان اینکه مشاغل مختلف مانند موجودات زنده زاده شده و می میرند،افزود: متاسفانه در افزایش عناوین شغلی به فرهنگ و هنر اصلا توجه نکردیم و به عنوان مثال اصلا نمی دانیم چه تعداد فعال موسیقی در کشور و استان فعال هستند.
زاهدی افزود: متاسفانه مسائل مادی و بصری ما را از مسائل اصلی و فردی زندگی غافل کرده اند و حتی از اینکه بتوانیم با ساماندهی گروه های هنری ،مذهبی ، تجسمی ، موسیقی شغل های بسیاری را تامین کنیم، جا مانده ایم.
وی با بیان اینکه ارتباط صنعت با هنر بسیار مهم است،افزود: بسیاری از آثار هنری توسط دستگاه های ماشینی تولید می شود که به افزایش تولیدات هنری و رواج آنها در جامعه منجر می شود و از سوی دیگر می توانیم از هنر برای تزیین و آراسته کردن کالاهای صنعتی استفاده کنیم.
زاهدی با بیان اینکه تهیه یک سند جامع برای توسعه هنر در استان ضروری است،افزود: باید در این سند برای کل استان در حوزه هنر هم نقش های لازم دیده شود و هم به گونه ای اقدام شود که همه مردم استان از رونق هنر و نتایج آن برخوردار شوند.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی در حوزه هنر مسئولیت دارند تا به تسهیل فضای کسب و کار کمک کنند در غیر این صورت آنچه را که از هنر داریم از دست خواهیم داد.
استاندار قزوین اضافه کرد: اگر آموزش عالی در حوزه هنر و موسیقی وارد نشود این 2 به ابتذال کشیده شده و سر از زیرزمین در می آورند.
زاهدی گفت: ایجاد یک ساختار جامع از قبیل شهرک هنر و خوشه هنر برای پیش بردن اقتصاد هنر ضروری است و موجب می شود کل استان از یک ساختار جامع و کامل در این خصوص بهره مند شود.
وی اظهار داشت: مزیت کشور ما نسبت به سایر ملل فرهنگ و هنر ممتاز آن است که در فرایند جهانی شدن تنها با تکیه بر این امتیاز می توانیم در برابر کشورهای دیگر سر بلند کنیم.
6101*3013
انتهای پیام