شناسهٔ خبر: 26713297 - سرویس سیاسی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اتفاق بی سابقه در بازار فناوری/ فروش بالای کامپیوترهای PC

شرکت های تحقیقاتی گارتنر و IDC هر دو تایید کرده اند که فروش کامپیوترهای PC در اوایل سال ۲۰۱۸ به گفته شرکت IDC 2.7 درصد و به گفته شرکت گارتنر ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. شرکت IDC همچنین اظهار داشت که احتمالاً رشد فروش این محصولات در سال جاری و آینده نیز بیشتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

منابع اطلاعاتی IDC ،Chromebook و تبلت های ویندوز مانند surface Pro بوده است، همچنین منابع گارتنر نیز تبلت های ویندوز یا غیر ویندوزی و سیستم های Pc بوده است. شرکت گارتنر گفته است که این افزایش صرفاً فقط برای سیستم های Pc یا Mac نبوده و این رشد در تبلت های اندرویدی و Chromebooks ها نیز بوده است.این موضوع برای اولین بعد از سال ۲۰۱۲ اتفاق می افتد و کاملاً بی سابقه بوده است.

دستگاه های با سیستم عامل ویندوز به کمک بازار فروش کامپیوترهای Pc آمده اند
ویدوز ۱۰ به خوبی توانسته تا بازار فروش سیستم های PC رو افزایش دهد و به رشد آنها کمک شایانی کند. البته این موضوع ریشه در درخواست زیاد کاربران در زمینه خرید ویندوز ۱۰ دارد و همین موضوع توانست به فروش بیشتر دستگاه PC کمک کند. البته پیشبینی شده است که این میزان افزایش فروش با اشباع شدن خرید ویندوز ۱۰ رابطه مستقیمی دارد یعنی در دو سال آینده احتمالا این رشد متوقف خواهد شد.
این مساله هم شایان ذکر است که سیستم های PC شاید دیگر در هر خانه یا شرکتی استفاده نشود و لپ تاپ جایگزین آنها شده باشد اما هنوز که هنوزه این سیستم ها طرفداران مخصوص به خود رو دارا می باشند و این رشد فروش هم نشان دهنده این طرفداران است.
شرکت های HP ،Lenovo ،Dell ،Apple و Acer همگی رشد خوبی در فروش محصولات خود داشته اند و اکثر رقبای این شرکت ها نیز نسبت به قبل ضعیف تر گردیده اند. این موضوع کاملاً مشخص است که این پنج شرکت به فرمانروایی خود در زمینه فروش محصولات PC ادامه خواهند داد و بلاخره بعد چند سال کاهش فروش محصولات توانسته اند به نرخ رشد ثابتی دست پیدا کنند.
تمام این اطلاعات و اخبار رو شرکت های تحلیلی و تحقیقاتی مانند IDC و گارتنر تایید کرده اند.
امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما عزیزان می توانید نظرات و پیشبینی های خود رو در مورد این خبر با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. کالا سودا

ایران آنلاین /

کلمات کلیدی