شناسهٔ خبر: 26114534 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| دولت در بازآفرینی شهری به دنبال تحقق عدالت اجتماعی است

R41405/P1377/S6,75/CT11

استاندار همدان با بیان اینکه دولت در بازآفرینی شهری به دنبال تحقق عدالت اجتماعی است گفت: آئین نامه اجرایی ستاد بازآفرینی شهری در کشور ابهاماتی دارد که باید رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد ناصر نیکبخت بعد از ظهر امروز در ستاد بازآفرینی شهری پایدار همدان اظهار داشت: همه مدیران به ویژه شهرداری‌ها آمادگی لازم را برای بازآفرینی شهری و برنامه همدان 2018 داشته باشند تا همدان استانی با نشاط و شایسته باشد.

وی بیان کرد: فرمانداران نسبت به شناسایی زمین‌های بیشتری برای اجرای بازآفرینی شهری اقدام کنند. استان همدان از جمله استان‌هایی است که رئیس جمهور و معاونان وی انتظار دارند در همدان کارهای بیشتری انجام شود.

نیکبخت عنوان کرد: از سالهای 83 تا 93 تنها حدود 60 میلیارد تومان و در سالهای 94 تا 97 به میزان 520 میلیارد تومان در باز آفرینی شهری استان هزینه شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه افراد حقیقی نیز می‌توانند برای بازسازی و نوسازی مسکن خود اقدام و از تسهیلات آن استفاده کنند گفت: دولت در این طرح قصد دارد تا عدالت اجتماعی را محقق کند چرا که دلیلی ندارد برخی در مساکنی زندگی کنند که سست بوده و در حال تخریب است.

وی افزود: آئین نامه اجرایی این ستاد ابهاماتی دارد که در جلسه آتی باید این موارد را اعلام و رفع کنیم بر این اساس از تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران تقاضای همکاری دارم تا در شروع عملیات اجرایی و ساخت و ساز نیز به خوبی وارد عمل شوند.

نیکبخت اظهار داشت: بانک مسکن که تسهیلات را ارائه می کند از پول دولت است ولی بهترین گرویی که این بانک دارد مسکنی است که بابت آن پول داده است و به طور قطع پروانه را به جای سند برای صاحبانی که سند عادی دارند نمی پذیرد و برای روان سازی در این زمینه باید فکری کرد.

انتهای پیام/ش