شناسهٔ خبر: 25777578 - سرویس فرهنگی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«ماه و ماهی» آینه‌‌ای برای نمایش خود واقعی انسان‌هاست

افشین حسین‌خانی گفت: «ماه و ماهی» ویژه برنامه ساعات معنوی قبل از افطار است که با رویکردی خاص، موضوعات و دغدغه‌های جامعه و مردم را بیان می‌کند.

صاحب‌خبر -

افشین حسین خانی تهیه کننده ویژه برنامه رمضانی «ماه و ماهی»، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «ماه و ماهی» ویژه برنامه ساعات معنوی قبل از افطار است که با رویکردی خاص، موضوعات و دغدغه‌های جامعه را بیان می‌کند.

وی افزود: «آینه» در دکور برنامه ما ویژگی منحصر به فردی دارد و علت استفاده آن رسیدن انسان‌ها به تعادل است؛ چون ما سه مدل آینه داریم، آینه «مقعر، محدب و تخت» که تنها آینه تخت است که خود واقعی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

حسین خانی در خصوص مهمان‌های برنامه اظهار کرد: مهمان‌های ما به نوعی با یکدیگر در تضاد هستند؛ مثلا شکارچی و محیط بان که اگر هرکدام از این‌ها نباشند، این چرخه به گردش در نمی‌آید. ما هر دو را رو به روی هم قرار می‌دهیم تا از کار و دغدغه و مشکلاتشان بگویند.

وی در ادامه به عنوان برنامه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «ماه و ماهی» به نوعی فراز و فرود زندگی را نشان می‌دهد. ماه آسمان و ماهی که در دل و اعماق دریاست و تلفیق این دو بی بدیل بودن ماهی را نشان می‌دهد که برترین ماه‌هاست.

محمد رضا ضرغامی دیگر تهیه کننده این برنامه در ادامه این گفتگو افزود: آینه، نماد صداقت و پاکی است و خوبی و بدی را در کنار هم نشان می‌دهد، در این برنامه سعی کردیم واقعیت انسان‌ها را در مشاغلی که دارند، به تصویر بکشیم و تضادی که در انتخاب مشاغل و مهمانان برنامه داریم به این خاطر است که این تضاد به گونه‌ای کامل کننده است؛ مثلا اگر خرابی نباشد، آبادی صورت نمی‌گیرد و اگر این تضاد‌ها در جامعه نباشد، چرخه زندگی به گردش در نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در دکور برنامه از هر سه آینه استفاده کردیم تا توسط آن مهمان‌ها را محک بزنیم و نشان دهیم که خود واقعی را تنها می‌شود در آینه تخت که خوبی و بدی را در کنار هم دارد، نشان داد. گاهی انسان‌ها همچون آینه‌های محدب و مقعر در زندگی به بیراهه می‌روند، اما آینه تخت خوبی و بدی را نشان می‌دهد تا انسان‌ها به محاسبه خود بپردازند و برای خوب زندگی کردن تلاش کنند.

انتهای پیام/