شناسهٔ خبر: 25042825 - سرویس فرهنگی
منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

زهرا نعمتی: جایزه بهترین کماندار جهان‌ متعلق به همه زنان ایرانی است

صاحب‌خبر -
 

قهرمان تیراندازی با کمان پارالمپیک گفت: کسب جایزه بهترین کماندار جهان به دلیل لطف و حمایت مردم بود و این جایزه متعلق به تمام زنان ایرانی است.
به گزارش ایسنا، زهرا نعمتی پس از دریافت جایزه بهترین کماندار سال ۲۰۱۷ در جمع خبرنگاران گفت: این جایزه حاصل لطف و حمایت مردم ایران است. من جوایز زیادی را گرفته‌ام و خواهم گرفت اما جایزه‌ای که با لطف مردم به دست آید برایم مزه دیگری دارد. همیشه آن‌ها پشتیبان و حامی من بوده‌اند.
او ادامه داد: من لحظه به لحظه تلاش کردم تا دل مردم را شاد کنم. باید از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تشکر کنم که یار و یاور من بوده‌اند. اینکه یک ورزشکار پارالمپیکی به المپیک ورود پیدا می‌کند، نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی دقیقی پشت آن قرار داشته است.
نعمتی در پاسخ به این پرسش که به چه صورت زنان ورزشکار ایرانی می‌توانند جوایز بیشتری را بگیرند، تاکید کرد: نخست بگویم این جایزه فقط متعلق به من نیست بلکه متعلق به تمام زنان ایرانی بخصوص زنان ورزشکار است. آن‌ها تا الان تلاش کردند که بهترین باشند. امیدوارم با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک از قهرمانان، در سال‌های آینده، جوایز بیشتری را بتوانیم کسب کنیم.
او ادامه داد: همیشه برای یک ورزشکار ماندن در اوج و حفظ قهرمانی سخت‌تر است و لازمه آن این است که این حمایت از سوی مردم و مسئولان انجام شود. خدا را شکر این اتفاق برای من افتاده و از من حمایت شده است و امیدوارم باز هم این حمایت‌ها و دعای خیر مردم ادامه داشته باشد.
نعمتی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای بر ای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا دارد یا خیر تاکید کرد: به دلیل وضع نابسامان فدراسیون تیروکمان، تصمیم خاصی در این مورد نگرفته‌ام. بعد از مشخص شدن وضع فدراسیون تیروکمان قطعا تصمیم می‌گیرم و کارم را شروع می‌کنم.
او در مورد اینکه کاندیدای دریافت جایزه برترین زن سال هم بود اما موفق به دریافتش نشد، گفت: افتخار بزرگی بود که به عنوان یک زن ایرانی جزو ۵ کاندیدای دریافت برترین زن سال بودم.
صالحی امیری: شرایط تیم‌های اعزامی به جاکارتا خوب است
همچنین رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شرایط تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا خوب و قابل دفاع است و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهترین همکاری و هماهنگی را با یکدیگر دارند.
رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم اهدای جایزه برترین کماندار جهان به زهرا نعمتی بیان داشت: قهرمانان ما سرمایه‌های ملی هستند و شرایطی ایجاد شده که ما کمیسیون ورزشکاران را داشته باشیم و این کمیسیون بازوی مشورتی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ما مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای سال ۹۷ در این کمیسیون داریم که شامل تجلیل از قهرمانان، تدوین زندگی‌نامه آن‌ها، تلاش برای حل مسائل استخدامی آن‌ها و کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی این ورزشکاران است.صالحی امیری با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: مجموعه ورزش ایران برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود. جمع‌بندی نهایی آماده شده و روزهای آینده کیفیت و کمیت تیم‌های اعزامی از سوی سخنگوی کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران اعلام می‌شود. شرایط عمومی برای کسب افتخارات فراهم شده و ان‌شاءالله شاهد یک رویداد بزرگ خواهیم بود. شرایط تیم‌های اعزامی خوب و قابل دفاع است و من شرایط را مطلوب می‌بینم.
رییس کمیته ملی المپیک درباره اهدای جایزه برترین کماندار جهان به زهرا نعمتی تاکید کرد: آن چیزی که به نظر من از همه مهم‌تر بود، تصویری است که انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد.